|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL214.3B2 | Refah Ekonomisi | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Refah Ekonomisi,sosyal ve ekonomik olarak bir bireyin veya toplumun mevcut durumundaki iyileşmelerin nasıl olabileceğini inceler ve
değerlendirmelerde bulunur.Analizlerinde Kısmi Denge ve Genel Denge yaklaşımı içinde ele alarak L.Walras'cı yaklaşımla analizlerde bulunur.Refah kriterlerinden bahsederek,toplum için yorumlarda bulunur.Bu düşüncelerini Refahla ilgili İktisatçıların görüşleriyle öğrenciye bilgiler sunmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Görevlendirme | Öğrenme Çıktıları | 1 | Refah ekonomisi konusunda iktisatçı görüşleri ifade eder. | 2 | Refah kriterlerine göre toplumları analiz etme | 3 | Walras yaklaşımını öğrenme | 4 | Kısmi denge, genel denge kullanarak refah analizi yapma | 5 | Ekonomik açıdan toplumların gelişimini inceleme |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | BÖLÜM 1: Genel Denge ve Refah Ekonomisi: Refah Tanımı, Genel Denge, Sosyal Güvenlik Kriterleri, Ekonomik Optimal Etkinlik,
Refahın Sınırı, Tüketiciler Arasında Malların Dağılımıdaki Etkinlik ,Edgeworth Kutu Diyagramı ve Bölüşümde Etkinlik.
BÖLÜM 2: Refah Ekonomisinin İki Temel Teoremi: Birinci Temel teorem,İkinci Temel Teorem.
Bölüm 3 : Sosyal Politika,Refah Devleti ve Türleri,Sosyal Farksızlık
Eğrileri,Dışsallıklar: Refah Devleti,Refah Devleti Türleri,(İngiltere Poor Loaws ve Beveridge Sistemi,Almanya ve Bismarck Sistemi,Fransa :Dayanışma ve Birliktelik,İsveç:Kurumsal Yeniden dağılım Modeli,ABD,Uluslararası Sosyal Politika:Avrupa Birliği,Küreselleşme ve
Refah
BÖLÜM 4 : Refah Fonksiyonu Olarak Sağlık,Sağlıkta Eşitsizlikler,Sağlık Sistemleri,
BÖLÜM 5 : Dışsallıklar.
Bölüm 6 : Refah Kriteri Olarak GSMH'daki Artış,
BÖLÜM 7 : Refah Kriterleri ve Bazı İktisatçıların Görüşleri: J.Bentham Kriteri,Kaldor-Hicks Zararı Karşılama İlkesi,K.Arrow ve Seçim
Çelişkisi,A.Berkson ve Sosyal refah Fonksiyonu,Paul A.Samuelson ve Sosyal Kayıtsızlık eğrileri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Refah Ekonomisine Giriş,Genel Ekonomideki
Yeri, | | | 2 | Genel Denge ve Refah Ekonomisi,Sosyal Refah
Kriterleri | | | 3 | Ekonomik Optimum,Refah Sınırı,Malların
Tüketiciler Arasındaki Dağılımındaki Etkinlik ve
EDGEWORTH Kutu diyagramı | | | 4 | Sosyal Politika,Çeşitli Ülkelerdeki Uygulamaları | | | 5 | Refah Fonksiyonu Olarak Sağlık Uygulama | | | 6 | Refak Kriteri ve Bazı İtisatçıların Görüşleri. | | | 7 | Refah Devleti,Türleri, | | | 8 | Arasınav | | | 9 | OECD Ülkeleri Sağlık Karşılaştırmaları | | | 10 | Dışsallıklar | | | 11 | N.Kaldor - Hicks Kriteri | | | 12 | Sitovsky ve ikili Kriter | | | 13 | A.Berkson ve BethamKriteri | | | 14 | Paul A.Samuelson Sosyal Kayıtsızlık Eğrileri | | | 15 | K.Arrow ve Seçim Çelişkisi | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Rona Turanlı:Mikro İktisat
Edgar Morin,The Wefare Ecconoomics of Public Policy, | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|