Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL213.2B2 | Toplam Kalite Yönetimi | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Modern yönetim uygulamalarından olan ve Dünyada başarılı sonuçları ile işletmeleri yüksek seviyelere taşıyan TKY konusunda teorik bilgiler vermek ve öğrencilerde bu konuda bir anlayışı yerleştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Fetullah BATTAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimini , boyutlarını ve unsurları hakkında teorik bilgi alır | 2 | Kalite anlayınınn bir yaşam biçimi olduğunu öğrenir | 3 | Toplam Kalite Yönetimi ve ilkelerini bilir | 4 | ISO 9000:2000 Kalite Yönetim Sistemi Standardı uygulama şekli ve kapsamını bilir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
TKY tanımı, önemi, tarihi gelişimi, öncülük edenler, TKY ilkeleri, unsurları, amaçları, kalite güvence sistemleri, örgütlere sağladığı yararlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları | | | 2 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen)) | | | 3 | Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım) | | | 4 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık) | | | 5 | Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları | | | 6 | TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti | | | 7 | Toplam Verimli Bakım | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaştırmanın önemi | | | 10 | TS-EN-ISO 9000:2000 Kalite Yönetim Sistem Standardı | | | 11 | EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerlendirme | | | 12 | TS-EN-ISO 14000 Çevre Yönetim Sistemi Standardı | | | 13 | TS-EN-ISO 27000 Bilgi Yönetimi Standardı | | | 14 | İş Güvenliği ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi | | | 15 | SA:8000 Sosyal Sorumluluk Standardı | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ÇETİN, Canan, AKIN, Besim ve EROL, Vedat, 2001. Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemi (ISO 9000-2000 Revizyonu) İlke, Süreç, Uygulama, 2. Baskı, İst.
KAVRAKOĞLU, İbrahim, 1996. Toplam Kalite Yönetimi, Kalder Yayını. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|