Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT310.7B2 | İktisadi Planlama | Seçmeli | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tarihsel süreç içerisinde ulusal planlama anlayışının geldiği noktayı ortaya koyup özelinde Türkiye'de planlama anlayışında yaşanan dönüşümler çerçevesinde planlamanın önemini tartışmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İktisadi planlama teorisi ve uygulamaları hakkında ve özellikle aşamalı planlama hakkında bilgiye sahip olacaklardır. | 2 | Plan modellerinden aşamalı plan modelini (makro aşama, sektör aşaması,proje aşaması) kavrayacaklardır. | 3 | Alternatif büyüme oranları, makroekonomik projeksiyonlar; sektör aşamasında input output tekniği toplam tutarlılık analizi; proje değerlendirme yöntemleri; Devlet Planlama Teşkilatı?nın planlama tecrübeleri ve DPT konulrında teknik bilgi edineceklerdir. | 4 | Alternatif büyüme oranları, makroekonomik projeksiyonlar; sektör aşamasında input output tekniği toplam tutarlılık analizi; proje değerlendirme yöntemleri; Devlet Planlama Teşkilatı?nın planlama tecrübeleri ve DPT konulrında teknik bilgi edineceklerdir. | 5 | Politika yapımcılarının kullanabileceği gerçek bir plan ortaya çıkarabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarihsel süreç içerisinde ulusal planlama anlayışının geldiği noktayı ortaya koyup özelinde Türkiye'de planlama anlayışında yaşanan dönüşümler çerçevesinde planlamanın önemini tartışmaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Politika yapımcılarının kullanabileceği gerçek bir plan ortaya
çıkarabileceklerdir. | | | 2 | Ulusal Planlama Tanımı ve Dünya'da İlk
Planlama Deneyimleri | | | 3 | II. Dünya Savaşı Sonrası Planlama ve
Gelişmekte Olan Ülkeler | | | 4 | Küresel Bütünleşme, Yapısal Uyum ve
Kalkınma Planlamasında Gerileme | | | 5 | İktisadi Planlamanın Gerekliliği, Sosyalist Model
ve Kurumsal Tercihler | | | 6 | Piyasa Başarısızlıkları Ve Gelişmekte Olan
Ülkelerin Kalkınma Sorunları | | | 7 | İktisadi Kalkınma Ve Planlama Yaklaşımları | | | 8 | Arasınav | | | 9 | İktisadi Planlamanın Tanımı, Unsurları, Amaç ve
Araçları; Planlama Anlayışları ve Plan Çeşitleri | | | 10 | Türkiye'de Ulusal Planlama Ve Erken Planlama
Deneyimleri;Türkiye'de Planlı Döneme Geçişte
Etkili Olan Unsurlar Ve Planlı Kalkınma Dönemi | | | 11 | Kalkınma Planlamasında Karşılaşılan Temel
Sorunlar ve Planlama Teknikleri: Basit Teknikler
ve Formel Modeller | | | 12 | Aşamalı Planlama Yaklaşımına Göre Plan
Hazırlama Süreci: ve Makro Aşamada Dengeler | | | 13 | Sektör Analizleri ve Input-output Modeli | | | 14 | Mikro ya da Proje Planlama (Proje Analiz
Teknikleri) | | | 15 | Türkiye’de Ekonomik Modelleme Deneyimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ulusaldan Uluslarüstüne’ İktisadi Planlama ve Türkiye Deneyimi, Alkan
Soyak,İstanbul: Der Yayınları, Genişletilmiş İkinci Baskı, Nisan 2006 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|