BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT213.1Bİktisadi PlanlamaSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarihsel süreç içerisinde ulusal planlama anlayışının geldiği noktayı ortaya koyup özelinde Türkiye'de planlama anlayışında yaşanan dönüşümler çerçevesinde planlamanın önemini tartışmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İktisadi planlama teorisi ve uygulamaları hakkında ve özellikle aşamalı planlama hakkında bilgiye sahip olacaklardır.
2Plan modellerinden aşamalı plan modelini (makro aşama, sektör aşaması,proje aşaması) kavrayacaklardır.
3Alternatif büyüme oranları, makroekonomik projeksiyonlar; sektör aşamasında input output tekniği toplam tutarlılık analizi; proje değerlendirme yöntemleri; Devlet Planlama Teşkilatı?nın planlama tecrübeleri ve DPT konulrında teknik bilgi edineceklerdir.
4Alternatif büyüme oranları, makroekonomik projeksiyonlar; sektör aşamasında input output tekniği toplam tutarlılık analizi; proje değerlendirme yöntemleri; Devlet Planlama Teşkilatı?nın planlama tecrübeleri ve DPT konulrında teknik bilgi edineceklerdir.
5Politika yapımcılarının kullanabileceği gerçek bir plan ortaya çıkarabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarihsel süreç içerisinde ulusal planlama anlayışının geldiği noktayı ortaya koyup özelinde Türkiye'de planlama anlayışında yaşanan dönüşümler çerçevesinde planlamanın önemini tartışmaktır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Politika yapımcılarının kullanabileceği gerçek bir plan ortaya çıkarabileceklerdir.
2Ulusal Planlama Tanımı ve Dünya'da İlk Planlama Deneyimleri
3II. Dünya Savaşı Sonrası Planlama ve Gelişmekte Olan Ülkeler
4Küresel Bütünleşme, Yapısal Uyum ve Kalkınma Planlamasında Gerileme
5İktisadi Planlamanın Gerekliliği, Sosyalist Model ve Kurumsal Tercihler
6Piyasa Başarısızlıkları Ve Gelişmekte Olan Ülkelerin Kalkınma Sorunları
7İktisadi Kalkınma Ve Planlama Yaklaşımları
8Arasınav
9İktisadi Planlamanın Tanımı, Unsurları, Amaç ve Araçları; Planlama Anlayışları ve Plan Çeşitleri
10Türkiye'de Ulusal Planlama Ve Erken Planlama Deneyimleri;Türkiye'de Planlı Döneme Geçişte Etkili Olan Unsurlar Ve Planlı Kalkınma Dönemi
11Kalkınma Planlamasında Karşılaşılan Temel Sorunlar ve Planlama Teknikleri: Basit Teknikler ve Formel Modeller
12Aşamalı Planlama Yaklaşımına Göre Plan Hazırlama Süreci: ve Makro Aşamada Dengeler
13Sektör Analizleri ve Input-output Modeli
14Türkiye’de Ekonomik Modelleme Deneyimi
15Türkiye’de Ekonomik Modelleme Deneyimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ulusaldan Uluslarüstüne’ İktisadi Planlama ve Türkiye Deneyimi, Alkan Soyak,İstanbul: Der Yayınları, Genişletilmiş İkinci Baskı, Nisan 2006
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ12233422
ÖÇ22343432
ÖÇ32243432
ÖÇ42343432
ÖÇ52243432
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek