|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F408.2B | Eğitimde Araştırma ve Projeler | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İlgili alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma tekniklerinin uygulamalı olarak gerçekleştirilmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim alanında bilimsel araştırma projelerinin hazırlanması ve raporlaştırılmasına yönelik ölçütlerin tespit ettirilmesini sağlamak | 2 | Alanda konu seçimi kapsamında kaynak eserlerin araştırılmasında takip edilecek yöntem ve metotların tespit ettirilmesi. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bilimin tanımı ve bilimsel bilginin özellikleri; bilimsel bilginin tarafsızlık ilkesi, doğru ölçü, kanıtlanma niteliği, genelleyici oluşu, statik ve dinamik yönleri gibi özelliklerinin tanımı ve örneklerle açıklanması; bilimsel model kavramı ve yapısı; varsayım ve nitelikleri; konu seçimi kapsamında kaynak kitap ve uzman bilgilendiricilerin araştırması; birincil, ikincil ve üçüncül kaynakların tanımlanması ve özellikleri. Alan çalışmalarına yönelik, konu seçiminde dikkat edilmesi gereken kural ve standartlara toplu bakış. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş-Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi ve oryantasyon. | | | 2 | Bilimin tanımı ve bilimsel bilginin özellikleri. | | | 3 | Bilimin tanımı ve bilimsel bilginin özellikleri. | | | 4 | Bilimsel bilginin; tarafsızlık ilkesi, doğru ölçü, kanıtlanma niteliği, genelleyici oluşu, statik ve dinamik yönleri gibi özelliklerinin tanımı ve örneklerle açıklanması. | | | 5 | Bilimsel bilginin; tarafsızlık ilkesi, doğru ölçü, kanıtlanma niteliği, genelleyici oluşu, statik ve dinamik yönleri gibi özelliklerinin tanımı ve örneklerle açıklanması. | | | 6 | Bilimsel araştırma modellerine giriş.. | | | 7 | Bilimsel araştırma modellerine giriş.. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bilimsel model kavramı ve yapısı; varsayım ve nitelikleri. | | | 10 | Bilimsel araştırmalarda konu seçimi ve nitelikleri. (Öğrencilere araştırma konusu seçimlerine yönelik teorik bilgi verilmesi ve bu bilginin örneklerle desteklenmesi). | | | 11 | Bilimsel araştırmalarda konu seçimi ve nitelikleri. (Öğrencilere araştırma konusu seçimlerine yönelik teorik bilgi verilmesi ve bu bilginin örneklerle desteklenmesi). | | | 12 | Proje yazımında dikkat edilecek hususlar | | | 13 | Proje yazımında dikkat edilecek hususlar | | | 14 | eğitimde proje örnekleri | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | AL, Hamza (2007) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık, Adapazarı.
BARZUN J.-GRAFF H. J. (Çev. Dilber, Fatoş) (2004) Modern Araştırmacı, TÜBİTAK Yay. Ankara.
BİLGİN, Nuri (2006) Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar, Siyasal Kitabevi, Ankara.
EROĞLU, Erol (2005) Araştırma Metod ve Teknikleri, Sakarya Yayıncılık, Adapazarı.
İSLAM, Yücel (2007) Araştırma-Yazma ve Sunu Teknikleri Yönlendirilmiş Çalışma I-II, Seçkin Yay. İstanbul.
SARUHAN Ş. C.-ÖZDEMİRCİ A. (2005) Bilim Felsefe ve Metodoloji Araştırmada Yöntem Problemi, Alkım Yay. İstanbul.
TÜRKDOĞAN, O. (2000) Bilimsel Araştırma Metodolojisi, Timaş Yayınları, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 16 | 80 | Okuma | 6 | 4 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|