BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F408.2BEğitimde Araştırma ve ProjelerSeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlgili alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma tekniklerinin uygulamalı olarak gerçekleştirilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim alanında bilimsel araştırma projelerinin hazırlanması ve raporlaştırılmasına yönelik ölçütlerin tespit ettirilmesini sağlamak
2Alanda konu seçimi kapsamında kaynak eserlerin araştırılmasında takip edilecek yöntem ve metotların tespit ettirilmesi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilimin tanımı ve bilimsel bilginin özellikleri; bilimsel bilginin tarafsızlık ilkesi, doğru ölçü, kanıtlanma niteliği, genelleyici oluşu, statik ve dinamik yönleri gibi özelliklerinin tanımı ve örneklerle açıklanması; bilimsel model kavramı ve yapısı; varsayım ve nitelikleri; konu seçimi kapsamında kaynak kitap ve uzman bilgilendiricilerin araştırması; birincil, ikincil ve üçüncül kaynakların tanımlanması ve özellikleri. Alan çalışmalarına yönelik, konu seçiminde dikkat edilmesi gereken kural ve standartlara toplu bakış.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş-Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi ve oryantasyon.
2Bilimin tanımı ve bilimsel bilginin özellikleri.
3Bilimin tanımı ve bilimsel bilginin özellikleri.
4Bilimsel bilginin; tarafsızlık ilkesi, doğru ölçü, kanıtlanma niteliği, genelleyici oluşu, statik ve dinamik yönleri gibi özelliklerinin tanımı ve örneklerle açıklanması.
5Bilimsel bilginin; tarafsızlık ilkesi, doğru ölçü, kanıtlanma niteliği, genelleyici oluşu, statik ve dinamik yönleri gibi özelliklerinin tanımı ve örneklerle açıklanması.
6Bilimsel araştırma modellerine giriş..
7Bilimsel araştırma modellerine giriş..
8Ara sınav
9Bilimsel model kavramı ve yapısı; varsayım ve nitelikleri.
10Bilimsel araştırmalarda konu seçimi ve nitelikleri. (Öğrencilere araştırma konusu seçimlerine yönelik teorik bilgi verilmesi ve bu bilginin örneklerle desteklenmesi).
11Bilimsel araştırmalarda konu seçimi ve nitelikleri. (Öğrencilere araştırma konusu seçimlerine yönelik teorik bilgi verilmesi ve bu bilginin örneklerle desteklenmesi).
12Proje yazımında dikkat edilecek hususlar
13Proje yazımında dikkat edilecek hususlar
14eğitimde proje örnekleri
15Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AL, Hamza (2007) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık, Adapazarı. BARZUN J.-GRAFF H. J. (Çev. Dilber, Fatoş) (2004) Modern Araştırmacı, TÜBİTAK Yay. Ankara. BİLGİN, Nuri (2006) Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar, Siyasal Kitabevi, Ankara. EROĞLU, Erol (2005) Araştırma Metod ve Teknikleri, Sakarya Yayıncılık, Adapazarı. İSLAM, Yücel (2007) Araştırma-Yazma ve Sunu Teknikleri Yönlendirilmiş Çalışma I-II, Seçkin Yay. İstanbul. SARUHAN Ş. C.-ÖZDEMİRCİ A. (2005) Bilim Felsefe ve Metodoloji Araştırmada Yöntem Problemi, Alkım Yay. İstanbul. TÜRKDOĞAN, O. (2000) Bilimsel Araştırma Metodolojisi, Timaş Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6848
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51680
Okuma6424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1 4          
ÖÇ25           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek