Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F212.2B | Bilgisayar II | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının mezuniyet sonrası meslekî icraatlarında, bilgisayarı dersleri desteklemek amacıyla kullanabilmek için öğretmen adaylarına bilgisayar okur-yazarlığını kazandıracak bilgiler sunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Abdullatif KABAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bir elektronik hesaplama tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilmek | 2 | Bir sunu hazırlama yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilmek | 3 | Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenmek | 4 | Bilgi teknolojileri ile ilgili telif hakları ve etik kurallar konusunda bilgilenmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilişim ile ilgili temel kavramlar; bilişim suçları ve etik, virüsler ve güvenli internet. Ofis programlarının kullanımı; Microsoft Excel, Microsoft Access. Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramlar; eğitim yazılımları mobil öğrenme, öğrenme ortamları, video oluşturma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | • Dersin Amacı
• Dersin İçeriğinin Açıklanması
• Ders Kaynaklarının Tanıtılması
| | | 2 | • Bilişim Suçları
• Yasadışı Yayınlar
• Bilişim Dolandırıcılığı
• Bilişim Etiği
| | | 3 | • Virüs
• Virüs Çeşitleri
• Anti Virüs
• Güvenlik Duvarı
• Güvenli İnternet
• Sosyal Paylaşım Ağları
| | | 4 | 4- • Eğitim Yazılımları
• Eğitim Yazılımı Çeşitleri
• Eğitim Yazılımı Değerlendirme
| | | 5 | 5- • Mobil Öğrenme
• Mobil Cihazlar
• Mobil Öğrenme Yazılımları
| | | 6 | 6- • Hesap tablosu programlar
• Excel çalışma ortamı
• Excel menüleri
| | | 7 | 7- • Excelde formül yazma
• Hazır fonksiyonları kullanma
• Satır, sütun ve hücre işlemleri
| | | 8 | 8- Ara sınav | | | 9 | 9- • Hücre biçimlendirme
• Koşullu biçimlendirme
• Kenarlık ve gölgelendirmeler
| | | 10 | 10- • Grafik oluşturma
• Çapraz tablo oluşturma
| | | 11 | 11- • E-Öğrenme Ortamları
• Kişisel Öğrenme Ortamları
| | | 12 | 12- • Video Oluşturma
• Dijital Video Formatları
• Video Oluşturma Programının Kullanımı
| | | 13 | 13- • Veri Tabanı Temel Kavramlar
• İlişkisel Veri Tabanları
• Tablo işlemleri
| | | 14 | 14- • Sorgu işlemleri | | | 15 | 15- • Rapor işlemleri
• Form oluşturma
| | | 16 | 16- Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şahin (2016). Eğitimde Bilişim Teknolojileri I-II, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|