BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
F212.2BBilgisayar IISeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının mezuniyet sonrası meslekî icraatlarında, bilgisayarı dersleri desteklemek amacıyla kullanabilmek için öğretmen adaylarına bilgisayar okur-yazarlığını kazandıracak bilgiler sunmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdullatif KABAN
Öğrenme Çıktıları
1Bir elektronik hesaplama tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilmek
2Bir sunu hazırlama yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilmek
3Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenmek
4Bilgi teknolojileri ile ilgili telif hakları ve etik kurallar konusunda bilgilenmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilişim ile ilgili temel kavramlar; bilişim suçları ve etik, virüsler ve güvenli internet. Ofis programlarının kullanımı; Microsoft Excel, Microsoft Access. Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramlar; eğitim yazılımları mobil öğrenme, öğrenme ortamları, video oluşturma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1• Dersin Amacı • Dersin İçeriğinin Açıklanması • Ders Kaynaklarının Tanıtılması
2• Bilişim Suçları • Yasadışı Yayınlar • Bilişim Dolandırıcılığı • Bilişim Etiği
3• Virüs • Virüs Çeşitleri • Anti Virüs • Güvenlik Duvarı • Güvenli İnternet • Sosyal Paylaşım Ağları
44- • Eğitim Yazılımları • Eğitim Yazılımı Çeşitleri • Eğitim Yazılımı Değerlendirme
55- • Mobil Öğrenme • Mobil Cihazlar • Mobil Öğrenme Yazılımları
66- • Hesap tablosu programlar • Excel çalışma ortamı • Excel menüleri
77- • Excelde formül yazma • Hazır fonksiyonları kullanma • Satır, sütun ve hücre işlemleri
88- Ara sınav
99- • Hücre biçimlendirme • Koşullu biçimlendirme • Kenarlık ve gölgelendirmeler
1010- • Grafik oluşturma • Çapraz tablo oluşturma
1111- • E-Öğrenme Ortamları • Kişisel Öğrenme Ortamları
1212- • Video Oluşturma • Dijital Video Formatları • Video Oluşturma Programının Kullanımı
1313- • Veri Tabanı Temel Kavramlar • İlişkisel Veri Tabanları • Tablo işlemleri
1414- • Sorgu işlemleri
1515- • Rapor işlemleri • Form oluşturma
1616- Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şahin (2016). Eğitimde Bilişim Teknolojileri I-II, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1 4          
ÖÇ25           
ÖÇ3  4         
ÖÇ4   4        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek