BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-FB6B.01Sürdürülebilir Kalkınma ve EğitimSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarının benimsetilmesi, sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisinin kurulması, sürdürülebilirliğin boyutlarının ve bu boyutların birbiri ile ilişkisinin anlaşılması, sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleştirilmesine hizmet edecek bireylerin yetiştirilmesine yönelik eğitimin nasıl olması gerektiğinin kavranması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Ögr. Üyesi Ebru MAZLUM GÜVEN
Öğrenme Çıktıları
1Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar.
2Minimum Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekolojik Ayak İzlerini açıklar.
3Sürdürülebilir Kalkınma için eğitim alanında Türkiye’den uygulama örneklerini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir kalkınma hedefleri, sürdürülebilirliğin çevresel, sosyal ve ekonomik boyutları, sürdürülebilirlik ve eğitim, sürdürülebilirlik için farklı eğitim örnekleri, kültürel miras bağlamında sürdürülebilirlik, sürdürülebilirlik ve teknoloji, sürdürülebilirlik ve değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sürdürülebilirlik ve temel kavramlar
2Sürdürülebilir kalkınma hedefleri
3Sürdürülebilir kalkınmanın sosyal, kültürel ve ekonomik boyutu
4Sürdürülebilir kalkınma ve toplumsal değişim
5Sürdürülebilir kalkınma bağlamında küresel çevre sorunları
6Ekolojik ayak izi
7Sürdürülebilir kalkınma ve teknoloji
8Arasınav
9Kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik
10Sürdürülebilir kalkınma için eğitim
11Sürdürülebilir kalkınma ve değerler eğitimi
12Bilimsel tutum ve sürdürülebilirlik
13Sürdürülebilir kalkınma ve değerlendirme
14Sürdürülebilir kalkınma ve sistemsel düşünme
15Yeşil Kampüsler
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydoğdu, B. ve Selanik Ay, T. (). Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim. V,izetek yayınları Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (2019) Sürdürülebilir Kalkınma. PegemA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı111
Laboratuvar51155
Gösterme51260
Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1221111111121
ÖÇ2321211111121
ÖÇ3423131112111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek