Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-FB6B.01 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarının benimsetilmesi, sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisinin kurulması, sürdürülebilirliğin boyutlarının ve bu boyutların birbiri ile ilişkisinin anlaşılması, sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleştirilmesine hizmet edecek bireylerin yetiştirilmesine yönelik eğitimin nasıl olması gerektiğinin kavranması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Ögr. Üyesi Ebru MAZLUM GÜVEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar. | 2 | Minimum Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekolojik Ayak İzlerini açıklar. | 3 | Sürdürülebilir Kalkınma için eğitim alanında Türkiye’den uygulama örneklerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir kalkınma hedefleri, sürdürülebilirliğin çevresel, sosyal ve ekonomik boyutları, sürdürülebilirlik ve eğitim, sürdürülebilirlik için farklı eğitim örnekleri, kültürel miras bağlamında sürdürülebilirlik, sürdürülebilirlik ve teknoloji, sürdürülebilirlik ve değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sürdürülebilirlik ve temel kavramlar | | | 2 | Sürdürülebilir kalkınma hedefleri | | | 3 | Sürdürülebilir kalkınmanın sosyal, kültürel ve ekonomik boyutu | | | 4 | Sürdürülebilir kalkınma ve toplumsal değişim | | | 5 | Sürdürülebilir kalkınma bağlamında küresel çevre sorunları | | | 6 | Ekolojik ayak izi | | | 7 | Sürdürülebilir kalkınma ve teknoloji | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik | | | 10 | Sürdürülebilir kalkınma için eğitim | | | 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve değerler eğitimi | | | 12 | Bilimsel tutum ve sürdürülebilirlik | | | 13 | Sürdürülebilir kalkınma ve değerlendirme | | | 14 | Sürdürülebilir kalkınma ve sistemsel düşünme | | | 15 | Yeşil Kampüsler | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aydoğdu, B. ve Selanik Ay, T. (). Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim. V,izetek yayınları
Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (2019) Sürdürülebilir Kalkınma. PegemA. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar | 5 | 11 | 55 |
Gösterme | 5 | 12 | 60 |
Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|