BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-FB3B.01(Yeni) Teknoloji Destekli Fen Bilgisi ÖğretimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Teknolojiyi öğretim sürecinde etkili bir şekilde kullanmak için gerekli kuramsal ve pratik bilgilere sahip olma, teknoloji destekli öğretimi planlayabilme ve uygulayabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Teknolojinin öğretimle bütünleştirilmesine yönelik temel kavramları, modelleri açıklar.
2Öğretim sürecinde materyal geliştirmek, dersi yürütmek veya değerlendirmek amacıyla çeşitli teknolojilere başvurur.
3Teknoloji destekli bir ders planlayabilir ve uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Fen öğretiminde teknoloji kullanımının amacı, teknoloji entegrasyonunda kuramsal yapı ve bileşenleri, teknoloji entegrasyon modelleri, fen öğretiminde Web 2.0 araçları ve uygulamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Teknoloji ile bütünleştirilmiş fen öğretiminin önemi
2Teknoloji entegrasyon modelleri
3Teknoloji entegrasyon modelleri
4Öğretim sürecinde başvurulabilecek teknolojilerin tanıtılması ve etkinlikler
5Öğretim sürecinde başvurulabilecek teknolojilerin tanıtılması ve etkinlikler
6Öğretim sürecinde başvurulabilecek teknolojilerin tanıtılması ve etkinlikler
7Ara Sınav
8Teknoloji destekli öğretimin planlanması
9Ölçme değerlendirme sürecinde kullanılabilecek teknolojilerin tanıtımı ve etkinlikler
10Ölçme değerlendirme sürecinde kullanılabilecek teknolojilerin tanıtımı ve etkinlikler
11Teknoloji destekli öğretimde karşılaşılabilecek sorunlar ve bu sorunların giderilmesi
12Teknoloji destekli bir ders tasarımı ve değerlendirilmesi
13Teknoloji destekli bir ders tasarımı ve değerlendirilmesi
14Teknoloji destekli bir ders tasarımı ve değerlendirilmesi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kabakçı Yurdakul, I. (Ed.) Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Anı Yayıncılık Tatlı, Z. (Ed.) Kavram Öğretiminde Web 2.0 Araçları, PegeamA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav248
Final Sınavı122
Tartışma6636
Proje Hazırlama6636
Proje Sunma6636
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1334111112111
ÖÇ2324251123111
ÖÇ3434251123121
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek