Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FB3B.01 | (Yeni) Teknoloji Destekli Fen Bilgisi Öğretimi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Teknolojiyi öğretim sürecinde etkili bir şekilde kullanmak için gerekli kuramsal ve pratik bilgilere sahip olma, teknoloji destekli öğretimi planlayabilme ve uygulayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Teknolojinin öğretimle bütünleştirilmesine yönelik temel kavramları, modelleri açıklar. | 2 | Öğretim sürecinde materyal geliştirmek, dersi yürütmek veya değerlendirmek amacıyla çeşitli teknolojilere başvurur. | 3 | Teknoloji destekli bir ders planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Fen öğretiminde teknoloji kullanımının amacı, teknoloji entegrasyonunda kuramsal yapı ve bileşenleri, teknoloji entegrasyon modelleri, fen öğretiminde Web 2.0 araçları ve uygulamaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Teknoloji ile bütünleştirilmiş fen öğretiminin önemi | | | 2 | Teknoloji entegrasyon modelleri | | | 3 | Teknoloji entegrasyon modelleri | | | 4 | Öğretim sürecinde başvurulabilecek teknolojilerin tanıtılması ve etkinlikler | | | 5 | Öğretim sürecinde başvurulabilecek teknolojilerin tanıtılması ve etkinlikler | | | 6 | Öğretim sürecinde başvurulabilecek teknolojilerin tanıtılması ve etkinlikler | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Teknoloji destekli öğretimin planlanması | | | 9 | Ölçme değerlendirme sürecinde kullanılabilecek teknolojilerin tanıtımı ve etkinlikler | | | 10 | Ölçme değerlendirme sürecinde kullanılabilecek teknolojilerin tanıtımı ve etkinlikler | | | 11 | Teknoloji destekli öğretimde karşılaşılabilecek sorunlar ve bu sorunların giderilmesi | | | 12 | Teknoloji destekli bir ders tasarımı ve değerlendirilmesi | | | 13 | Teknoloji destekli bir ders tasarımı ve değerlendirilmesi | | | 14 | Teknoloji destekli bir ders tasarımı ve değerlendirilmesi | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kabakçı Yurdakul, I. (Ed.) Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Anı Yayıncılık
Tatlı, Z. (Ed.) Kavram Öğretiminde Web 2.0 Araçları, PegeamA. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 6 | 6 | 36 |
Proje Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
Proje Sunma | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|