Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-FB2B.01 | Eğitimde Proje Hazırlama | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere proje hazırlama tekniklerinin esaslarını ayrıntılarıyla öğreterek gıda proses projesi hazırlanması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Proje hazırlamada dikkat edilen tüm konuları tanımlayabilir. | 2 | Proje için etkili konu seçimini gerçekleştirebilir. | 3 | Projelerin teknik, mali, ekonomik açıdan değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
-Proje kavramı ve içeriği
-Proje türleri
-Öğretim programları ve öğretim programlarında projenin yeri
-Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı
-Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğer proje türleri)
-Proje için konu seçimi nasıl yapılır? Proje konusu seçiminde nelere dikkat edilmelidir?
-Projenin yapılandırılması sürecinde literatür taraması
-Projede mantıksal çerçeve oluşturma süreci
-Projenin planlanması ve yönetimi
-Projede bilimsel yöntemin uygulanması
-Proje raporu nasıl hazırlanır? Proje raporunun geliştirilmesi
-Proje raporunu sonuçlandırma
-Proje değerlendirme ve iyi proje örneklerinin gözden geçirilmesi
-Proje sunumları
-Poster ve broşür hazırlama yöntemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Proje kavramı ve içeriği, Proje türleri | | | 2 | Öğretim programları ve öğretim programlarında projenin yeri | | | 3 | Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı | | | 4 | Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğer proje türleri) | | | 5 | Proje için konu seçimi nasıl yapılır? Proje konusu seçiminde nelere dikkat edilmelidir? | | | 6 | Projenin yapılandırılması sürecinde literatür taraması ve Projede mantıksal çerçeve oluşturma süreci | | | 7 | Projenin planlanması ve yönetimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Projede bilimsel yöntemin uygulanması | | | 10 | Proje raporu nasıl hazırlanır? Proje raporunun geliştirilmesi | | | 11 | Proje raporunu sonuçlandırma | | | 12 | Proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi | | | 13 | Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikler | | | 14 | Ödev ve tartışma | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Peker Ünal, D. (Ed.) (2019). Eğitimde proje hazırlama. Ankara: Vizetek Yayıncılık.
Bayra, E. (2023). Eğitimde proje hazırlamanın temelleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 20 | 2 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|