BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-FB1B.01Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram YanılgılarıSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; kavramların tanımı ve özelliklerini, kavram öğretimde kavram ve kavram yanılgılarını, temel fen kavramları ile ilgili rastlanan önemli kavram yanılgıları ve bunların olası oluşma nedenlerini kavramaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Dr. Ebru MAZLUM GÜVEN
Öğrenme Çıktıları
1Kavram ve kavram özelliklerini anlar
2 Kavram yanılgıları ve bunların oluşma nedenlerini kavrar.
3Kavram öğretiminde kullanılacak yöntem teknikleri ile Web 2.0 araçlarını bilir ve uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kavramların genel özellikleri, kavramların önemi, kavram öğretimi teknikleri, kavram yanılgıları ve giderilmesi, kavram öğretiminde Web 2.0.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı
2Kavramlar ve özellikleri
3Kavramların öğretimdeki önemi
4Kavram Öğretimi
5Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.)
6Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.)
7Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.)
8Ara sınav
9Fen bilimlerinde sık karşılaşılan kavram yanılgılarının incelenmesi (Fizik)
10Fen bilimlerinde sık karşılaşılan kavram yanılgılarının incelenmesi (Kimya)
11Fen bilimlerinde sık karşılaşılan kavram yanılgılarının incelenmesi (Biyoloji)
12Kavram öğretiminde Web 2.0
13Kavram öğretiminde Web 2.0 -2
14Kavram öğretiminde Web 2.0-3
15Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tatlı, Z. (2020). Kavram Öğretiminde Web 2.0. PEgem Akademi. Coştu, B., Şendur, G. (2018). Kavram Öğretimi (p.41-84). In Tekbıyık, A., Çakmakçı, G. (Eds) Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım248
Bireysel Çalışma7642
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6848
Okuma248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)119
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1432121133112
ÖÇ2432131143123
ÖÇ3434332142123
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek