Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | F404AL2 | Nükleer Fizik | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı nükleer fiziğe temelden bir giriş yapmak ve
öğrenciye atom çekirdeğinin içinde aslında ne türden olayların
neden ve nasıl oluştuğunu adım adım vermektir. Bunu yaparken
nükleer reaksiyonları ve teknolojinin fiziğe nasıl girdiğini de
göstermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Nükleer fiziğin ana konseptini öğrenir ve derse giriş yapar | 2 | Kuantum mekaniğinin nükleer fiziğe nasıl entegre olduğunu ve nasıl nükleer fiziğe uygulandığını öğrenir. | 3 | Çekirdeğin nükleer özelliklerini öğrenen öğrenci, bir çekirdeği nasıl tanımlayacağını ve hangi özellikleriyle
diğerlerinden ayırt edeceğini öğrenir. | 4 | Öğrenciler çekirdeği oluşturan nükleonları ve onları bir arada tutan kuvveti derinlemesine öğrenir. | 5 | Öğrenciler nükleer modeller hakkında temel bilgileri alır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel Kavramlar, Kuantum Mekaniğinin Özellikleri, Nükleer
Özellikler, Nükleonlar Arasındaki Kuvvet, Nükleer Modeller,
Radyoaktif Bozunma, Nükleer Radyasyonun Ölçümü, Alfa
Bozunumu, Beta Bozunumu, Gamma Bozunumu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar | | | 2 | Kuantum Mekaniğinin Özellikleri | | | 3 | Kuantum Mekaniğinin Özellikleri | | | 4 | Nükleer Özellikler | | | 5 | Nükleonlar Arasındaki Kuvvet
| | | 6 | Nükleer Modeller | | | 7 | Nükleer Modeller | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Nükleer Modeller | | | 10 | Radyoaktif Bozunma | | | 11 | Nükleer Radyasyonun Ölçümü | | | 12 | Nuclear Radiation Measurement | | | 13 | Alfa Bozunumu
| | | 14 | Beta Bozunumu
| | | 15 | Gamma Bozunumu
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cottingham W. N., Greenwood D. A.. (2004), An Introduction to Nuclear Physics. Cambridge
University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 10 | 70 |
Okuma | 5 | 4 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|