Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FBS5 | Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına fen ve teknolojik kaynaklı sorunları ve gelişmeleri öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fen ve teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesi hakkında araştırma yapar. | 2 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkilerini açıklar. | 3 | Fen ve Teknolojik gelişmelerin toplum üzerindeki etkilerini tartışır. | 4 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı için olumsuz etkilerini ve risklerini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok. |
Dersin İçeriği |
Fen ve teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesi; tarım, yapay hücre, transgenik canlılar, elektronik, otomasyon gibi alanlardaki yenilikleri araştırma; fen ve teknolojik gelişmelerin toplum üzerindeki etkilerini tartışma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesi | | | 2 | Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Tarım) | | | 3 | Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Yapay Hücre, Transgenik Canlılar) | | | 4 | Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Elektronik, Otomasyon) | | | 5 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri | | | 6 | Biyoetiğe Genel Bakış | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri | | | 9 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı açısından oluşturduğu riskler | | | 10 | Sera Gazları ve Küresel Isınma | | | 11 | Kök Hücre | | | 12 | Biyolojik Savaş | | | 13 | Yapay Zeka | | | 14 | Biyoetik bağlamında fen ve teknoloji kaynaklı sorunlara yönelik çözümlerin değerlendirilmesi | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Senaryolarla Desteklenmiş Fen ve Teknoloji Uygulamaları-Anı Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 4 | 10 | 40 |
Tartışma | 4 | 6 | 24 |
Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Performans | 3 | 4 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | 3 | | | 5 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | 2 | | 3 | | | | | ÖÇ3 | 4 | 3 | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|