|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FBS4 | Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; fen bilgisi öğretmeni adaylarının fen öğretiminde materyal kullanımının önemini kavramaları ve sınıf içi uygulamalarda kullanabilecekleri ders materyali hazırlama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca adayların materyal tasarlama süreci hakkında bilgi edinmeleri hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek | 2 | Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek | 3 | Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek | 4 | Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek | 5 | Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek | 6 | Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | -Öğretim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemi ve kullanımı,
-Öğretim sürecine uygun teknoloji planlamasının tasarlanması ve yürütülmesi,
-Öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri,
-Öğretim materyali tasarım öğeleri,
-Ders materyali geliştirme süreci,
-Öğretim teknolojileri kullanılarak iki ve üç boyutlu materyallerin geliştirilmesi,
-Alana özgü materyaller ve teknolojik araç-gereçler (sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, çalışma yaprakları, simülasyonlar, kavram karikatürleri, animasyonlar, slaytlar ,, görsel medya gereçleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar vb.)
-Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (mobil uygulamalar, artırılmış gerçeklik uygulamaları, web 2.0 araçları, öğrenme yönetim sistemleri, ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci yanıtlama sistemleri vb.),
-Teknoloji ile desteklenen sınıf ortamları,
-Eğitim portallar ve etkileşimli tahta,
-Fen öğretimine özgü bilişim teknolojilerini geliştirerek kullanma. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar
Öğretim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemi ve kullanımı | | | 2 | Öğretim sürecine uygun teknoloji planlamasının tasarlanması ve yürütülmesi | | | 3 | Öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri | | | 4 | Öğretim materyali tasarım öğeleri,
Ders materyali geliştirme süreci, | | | 5 | Uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi | | | 6 | Öğretim teknolojileri kullanılarak iki ve üç boyutlu materyallerin geliştirilmesi | | | 7 | Alana özgü materyaller ve teknolojik araç-gereçler (sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, çalışma yaprakları, simülasyonlar, kavram karikatürleri, animasyonlar, slaytlar ,, görsel medya gereçleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar vb.) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | -Alana özgü materyaller ve teknolojik araç-gereçler (sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, çalışma yaprakları, simülasyonlar, kavram karikatürleri, animasyonlar, slaytlar, görsel medya gereçleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar vb.) | | | 10 | Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (mobil uygulamalar, artırılmış gerçeklik uygulamaları, web 2.0 araçları, öğrenme yönetim sistemleri, ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci yanıtlama sistemleri vb.), | | | 11 | Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (mobil uygulamalar, artırılmış gerçeklik uygulamaları, web 2.0 araçları, öğrenme yönetim sistemleri, ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci yanıtlama sistemleri vb. | | | 12 | Teknoloji ile desteklenen sınıf ortamları,
Eğitim portalları ve etkileşimli tahta | | | 13 | Fen öğretimine özgü bilişim teknolojilerini geliştirerek kullanma | | | 14 | Fen öğretimine özgü bilişim teknolojilerini geliştirerek kullanma | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Demirel, Ö., & Altun, E. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 | Proje Sunma | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 | Performans | 2 | 10 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|