BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-FBS4Fen Öğretiminde Materyal TasarımıSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; fen bilgisi öğretmeni adaylarının fen öğretiminde materyal kullanımının önemini kavramaları ve sınıf içi uygulamalarda kullanabilecekleri ders materyali hazırlama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca adayların materyal tasarlama süreci hakkında bilgi edinmeleri hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek
2 Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek
3 Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek
4Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek
5Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek
6Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Öğretim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemi ve kullanımı, -Öğretim sürecine uygun teknoloji planlamasının tasarlanması ve yürütülmesi, -Öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, -Öğretim materyali tasarım öğeleri, -Ders materyali geliştirme süreci, -Öğretim teknolojileri kullanılarak iki ve üç boyutlu materyallerin geliştirilmesi, -Alana özgü materyaller ve teknolojik araç-gereçler (sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, çalışma yaprakları, simülasyonlar, kavram karikatürleri, animasyonlar, slaytlar ,, görsel medya gereçleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar vb.) -Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (mobil uygulamalar, artırılmış gerçeklik uygulamaları, web 2.0 araçları, öğrenme yönetim sistemleri, ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci yanıtlama sistemleri vb.), -Teknoloji ile desteklenen sınıf ortamları, -Eğitim portallar ve etkileşimli tahta, -Fen öğretimine özgü bilişim teknolojilerini geliştirerek kullanma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar Öğretim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemi ve kullanımı
2Öğretim sürecine uygun teknoloji planlamasının tasarlanması ve yürütülmesi
3Öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
4Öğretim materyali tasarım öğeleri, Ders materyali geliştirme süreci,
5Uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
6Öğretim teknolojileri kullanılarak iki ve üç boyutlu materyallerin geliştirilmesi
7Alana özgü materyaller ve teknolojik araç-gereçler (sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, çalışma yaprakları, simülasyonlar, kavram karikatürleri, animasyonlar, slaytlar ,, görsel medya gereçleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar vb.)
8Ara sınav
9-Alana özgü materyaller ve teknolojik araç-gereçler (sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, çalışma yaprakları, simülasyonlar, kavram karikatürleri, animasyonlar, slaytlar, görsel medya gereçleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar vb.)
10Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (mobil uygulamalar, artırılmış gerçeklik uygulamaları, web 2.0 araçları, öğrenme yönetim sistemleri, ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci yanıtlama sistemleri vb.),
11Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (mobil uygulamalar, artırılmış gerçeklik uygulamaları, web 2.0 araçları, öğrenme yönetim sistemleri, ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci yanıtlama sistemleri vb.
12Teknoloji ile desteklenen sınıf ortamları, Eğitim portalları ve etkileşimli tahta
13Fen öğretimine özgü bilişim teknolojilerini geliştirerek kullanma
14Fen öğretimine özgü bilişim teknolojilerini geliştirerek kullanma
15Genel değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirel, Ö., & Altun, E. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Proje Hazırlama2510
Proje Sunma111
Bireysel Çalışma5630
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
Performans21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1323151112111
ÖÇ2323151212111
ÖÇ3323151122111
ÖÇ4323151222111
ÖÇ5323151122111
ÖÇ6323151112111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek