Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-FBS3 | Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; kavramların tanımı ve özelliklerini, kavram öğretimde kavram ve kavram yanılgılarını, temel fen kavramları ile ilgili rastlanan önemli kavram yanılgıları ve bunların olası oluşma nedenlerini kavramaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Dr. Ebru MAZLUM GÜVEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kavram ve kavram özelliklerini anlar | 2 | Kavram yanılgıları ve bunların oluşma nedenlerini kavrar. | 3 | Kavram öğretiminde kullanılacak yöntem teknikleri ile Web 2.0 araçlarını bilir ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kavramların genel özellikleri, kavramların önemi, kavram öğretimi teknikleri, kavram yanılgıları ve giderilmesi, kavram öğretiminde Web 2.0. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı | | | 2 | Kavramlar ve özellikleri
| | | 3 | Kavramların öğretimdeki önemi
| | | 4 | Kavram Öğretimi
| | | 5 | Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.) | | | 6 | Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.) | | | 7 | Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Fen bilimlerinde sık karşılaşılan kavram yanılgılarının incelenmesi (Fizik) | | | 10 | Fen bilimlerinde sık karşılaşılan kavram yanılgılarının incelenmesi (Kimya) | | | 11 | Fen bilimlerinde sık karşılaşılan kavram yanılgılarının incelenmesi (Biyoloji) | | | 12 | Kavram öğretiminde Web 2.0 | | | 13 | Kavram öğretiminde Web 2.0 -2 | | | 14 | Kavram öğretiminde Web 2.0-3 | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tatlı, Z. (2020). Kavram Öğretiminde Web 2.0. PEgem Akademi.
Coştu, B., Şendur, G. (2018). Kavram Öğretimi (p.41-84). In Tekbıyık, A., Çakmakçı, G. (Eds) Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|