BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ11Eleştirel ve Analitik DüşünmeSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, fen bilgisi öğretmeni adaylarının düşünme süreçleri ve düşünme becerileri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca adayların düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramaları, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmeleri hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar.
2Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar.
3Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
-Temel kavramlar ve tanımlar -Düşünme organı olarak beyin ve beynin fonksiyonları, -Düşünme şekilleri ve düşünmenin sınıflandırılması, -İstemli ve istemsiz düşünme ve bunların özellikleri, -İstemli düşünmenin yöntemleri, -Eleştirel ve analitik düşünme ve bunların temel özellikleri-kriterleri, -Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları, -Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen bileşenler, -Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı nedir? -Eleştirel ve analitik okuma-dinleme ve yazma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar ve tanımlar
2Düşünme organı olarak beyin ve beynin fonksiyonları
3Düşünme şekilleri ve düşünmenin sınıflandırılması
4İstemli ve istemsiz düşünme ve bunların özellikleri
5İstemli düşünmenin yöntemleri
6Eleştirel ve analitik düşünme ve bunların temel özellikleri-kriterleri
7Eleştirel ve analitik düşünme ve bunların temel özellikleri-kriterleri
8Ara sınav
9Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları
10Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini
11Eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanmaya istekli olur.
12Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen bileşenler
13Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı
14Eleştirel ve analitik okuma Eleştirel ve analitik dinleme Eleştirel ve analitik yazma
15Eleştirel ve analitik okuma Eleştirel ve analitik dinleme Eleştirel ve analitik yazma
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yılmaz, K. (2020). Eleştirel ve analitik düşünme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Beyin Fırtınası199
Rapor Hazırlama2612
Rol Oynama / Dramatize Etme122
Bireysel Çalışma111
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma3721
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4624
Okuma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1112121131112
ÖÇ2112121131112
ÖÇ3112121131112
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek