|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM404.6B | Olağanüstü Durumlarda Hemşirelik | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, ülke gereksinimleri doğrultusunda, öğrenciyi olağanüstü durumların yaratacağı tehlikeler hakkında bilinçlendirmek, tehlikeyi azaltmak üzere alınabilecek önlemler konusunda eğitmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | İlgili Öğretim Elemanı | Öğrenme Çıktıları | 1 | Olağanüstü durum kavramını ve yönetim türlerini bilir. | 2 | Deprem öncesi, sırası ve sonrası için yapılacakları, alınacak önlemleri bilir. | 3 | Ülkemizde görünen diğer olağanüstü durumlara dönüşebilecek olaylar olan sel, heyelan ve çığ konusunu ve alınacak önlemleri bilir. | 4 | Yangın, yangın türleri, yangından önce, sırasında ve sonrasında yapılması gerekenleri bilir. | 5 | Kimyasal ve nükleer Saldırılara Karşı Alınacak Önlemler ve bu Saldırılardan Korunma Yöntemlerini bilir. | 6 | Olağanüstü durumlarda ilk müdahaledeki girişimleri, çoklu kazazede ortamında uygulanması gereken temel kurallar, triyaj konusu ve uygulamalarını bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Olağanüstü durumların ne olduğu, genel kavramı, özelliklerini, etkilerini, yaşadığımız coğrafyada ve dünyada, afete dönüşmüş olaylar ve etkileri, afet yönetimi tanımı ve afet yönetiminin aşamaları, dünya’da ve ülkemizde afet yönetimi,afet ortamlarında ilk müdahaledeki girişimleri, çoklu kazazede ortamında uygulanması gereken temel kurallar, triyaj konusu ve uygulamaları Deprem öncesi, sırası ve sonrası için yapılacaklar, alınacak önlemler, Heyelan öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler, Sel öncesinde ,sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler,çığı, ülkemizde çığ riski yüksek bölgeler, çığ altında yapılması gerekenler, Yangın, yangın türleri,yangından önce, sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler, kimyasal ve nükleer Saldırılara Karşı Alınacak Önlemler ve bu saldırılardan Korunma Yöntemleri,doğal afetlerde genel yaklaşımlar, doğal afetlerde başarılı ülke deneyimleri , halk sağlığı ve afet ortamlarında yapılması gerekenler ,afetlerde psikolojik ilk yardım | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Olağanüstü durumların neler olduğu, genel kavramı, özelliklerini, etkilerini, yaşadığımız coğrafyada ve dünyada, olağanüstü durumlara dönüşmüş olaylar ve etkileri | Yok | Yok | 2 | Olağanüstü durumların yönetimi ve aşamaları | Yok | Yok | 3 | Dünya’da ve ülkemizde olağanüstü durumların yönetimi | Yok | Yok | 4 | İlk müdahaledeki girişimleri, çoklu kazazede ortamında uygulanması gereken temel kurallar, triyaj konusu ve uygulamaları | Yok | Yok | 5 | Deprem öncesi, sırası ve sonrası için yapılacaklar, alınacak önlemler, | Yok | Yok | 6 | Heyelan öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler | Yok | Yok | 7 | Sel öncesinde ,sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler, | Yok | Yok | 8 | Ara Sıanv | | | 9 | Çığ, ülkemizde çığ riski yüksek bölgeler, çığ altında yapılması gerekenler | Yok | Yok | 10 | Yangın, yangın türleri. yangından önce, sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler | Yok | Yok | 11 | Kimyasal ve nükleer Saldırılara Karşı Alınacak Önlemler ve bu Saldırılardan Korunma Yöntemleri | Yok | Yok | 12 | Doğal afetlerde genel yaklaşımlar ,doğal afetlerde başarılı ülke deneyimleri | Yok | Yok | 13 | Halk sağlığı,afet ortamında yapılması gerekenler | Yok | Yok | 14 | Afetlerde psikolojik ilk yardım | Yok | Yok | 15 | Diğer afete dönüşebilecek olaylar olan olaylar ve yapılması gerekenler | Yok | Yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 Işık Ö.Aydınoğlu H M. Ve arkadaşları.(2012)Afet Yönetimi ve Afet Odaklı Sağlık Hizmetleri. Okmeydanı Tıp Dergisi.28(ek sayı 2);82-123
2 Alp Serap.(2009)Bir Tıp Fakültesi Hastanesi Afet Planının İçeriği İle Uygulanma Durumunun Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi
3 www.afad.gov.tr
4 www.istanbulafad.gov.tr | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 2 | 1 | 2 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 | Gösterme | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|