Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM404.5B | Palyatif Bakım | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders palyatif bakımın amacı, felsefesi ve ilkelerini, palyatif bakım ekibinin rol ve sorumluluklarını bilmesi, hasta ve ailesinin palyatif bakım gereksinimlerini saptayabilmesi, palyatif bakıma ihtiyaç duyan hasta ve ailesinde fiziksel, psikolojik, spiritüel, sosyal ve ekonomik sorunların tanımlanması, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme yöntemlerinin uygulanmasında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İlgili Öğretim Elemanı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Palyatif bakım ve yaşam sonu kararlara ilişkin teorik bilgi ve uygulamalara temel oluşturacak kavram ve ilkeleri ifade edebilme | 2 | Palyatif bakıma ihtiyaç duyan hasta ve aileyi tanıyabilme; psikolojik, sosyal ve ekonomik sorunlarının farkında olabilme ve etkili iletişim yöntemlerini kullanabilme | 3 | Palyatif bakım ve yaşam sonu bakımı vermede ve yönetmede hemşirelik ve diğer sağlık disiplinleri ile etkin iletişim sağlayabilme ve intermultidisipliner ekip çalışması için gerekli olan iletişim yöntemlerini kullanabilme | 4 | Palyatif bakım ve yaşam sonu bakımla ilgili klinik uygulamalar ve araştırmalarda kanıt temelli ve etik değerlere uygun davranabilme | 5 | Palyatif bakım ve yaşam sonu bakımla ilgili bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme | 6 | Palyatif bakım ve yaşam sonu bakımla ilgili güncel gelişmeleri yakından takip edebilme ve eleştirel bakış açısı kazanarak çalışmalarını alan ve alan dışı gruplara sistemli biçimde aktarabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders; palyatif bakımın amacı, tanımı ve ilkeleri, ülkemizde palyatif bakım ve palyatif bakım hemşireliğin durumu palyatif bakıma ihtiyaç duyan hasta ve ailesinde fiziksel, psikolojik, spiritüel, sosyal, ve ekonomik sorunların tanımlanması, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme yöntemlerinin uygulanması gibi sorumlulukları içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Palyatif Bakım Kavramı, Felsefesi ve İlkeleri | Yok | Yok | 2 | Palyatif Bakımda Hemşirenin Rolleri ve Hemşirelik Bakımının Geliştirilmesi | Yok | Yok | 3 | Palyatif Bakımda Ekip Üyelerinin Rolleri ve Multidisipliner Yaklaşım | Yok | Yok | 4 | Palyatif Bakımın Gelişimi; Türkiye’de ve Dünya’da Palyatif Bakım Hizmetlerinin Mevcut Durumu | Yok | Yok | 5 | Yaşamın Son Döneminde Hasta Değerlendirmesi, Yaklaşan Ölüm Bulguları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Yok | Yok | 6 | Hospis Bakımı | Yok | Yok | 7 | Terminal Dönem Hasta Hakları | Yok | Yok | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Palyatif Bakımda Semptom Yönetimi ve Hemşirelik Yaklaşımı | Yok | Yok | 10 | Palyatif Bakımın Psikososyal, Manevi ve Kültürel Yönü ve Hemşirelik Yaklaşımı | Yok | Yok | 11 | Palyatif Bakımda Aile Bakımı, Yasın Değerlendirilmesi ve Hemşirelik Yaklaşımı | Yok | Yok | 12 | Palyatif Bakımda Hasta ve Aile İle İletişim, Ölüm Kaygısı İle Baş Etme ve Hemşirelik Yaklaşımı | Yok | Yok | 13 | Palyatif Bakımda Etik ve Yasal Yönler ve Hemşirelik Eğitiminde Palyatif Bakım | Yok | Yok | 14 | Palyatif Bakımında Kanıta Dayalı Uygulamalar ve Hemşirelik Yaklaşımı | Yok | Yok | 15 | Pediatri ve Geriatride Palyatif Bakım | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Turkiye Klinikleri J Anest Reanim-Special Topics 2017;10(1)
2. Kadriye KAHVECİ , Orhan KOÇ , Hurişah AKSAKAL ,Palyatif Bakım Hemşireliği El Kitabı Yayınevi: Akademisyen Kitabevi ISBN 9786052580172
3. Kadriye Kahveci , Derya Gökçınar .Palyatif Bakım Nobel Tıp Kitabevleri 2014 ISBN 9786053350545 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|