BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM404.4BAile Sağlığı HemşireliğiSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, aile temelli sağlık hizmetlerinin planlanması ve aile sağlığı hemşireliği uygulamalarında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
İlgili Öğretim Elemanı
Öğrenme Çıktıları
1Aile sağlığı ile ilgili kavram ve teorileri tanımlar .
2Aile sağlığını etkileyen faktörleri sıralar.
3Aile bireylerinin sağlık risklerini gelişimsel dönemlerine göre belirler.
4Sağlıklı ailenin özelliklerini sıralar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, aile sağlığı ve aile sağlığı hemşireliği ile ilgili kavram ve teorileri tanıtarak, aile sağlığı hemşireliğinin gelişimi, rolleri ve yasal durumunu tanımlar. Aynı zamanda aile bireylerinin gelişimsel dönemlerine göre risk belirleme, aile içi etkileşim, kültürel özellikler ve aile sağlığını geliştirme üzerine odaklanır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Aile sağlığı tanımı önemi ve gelişimiYokYok
2Aile sağlığını etkileyen faktörlerYokYok
3Aile sağlığı kavramları ve teorileriYokYok
4Aile tipleriYokYok
5Gelişim dönemlerine göre aile bireyleriYokYok
6Aile ve aile bireylerinin sağlık gereksinimlerinin belirlenmesiYokYok
7Ailenin bakım gereksinimleriYokYok
8Ara Sınav
9Aile içi iletişim ve ailenin toplumla etkileşimiYokYok
10Aile sağlığı hemşireliği tanımı, gelişimi, amaçlarıYokYok
11Aile sağlığı hemşiresinin rol ve fonksiyonlarıYokYok
12Aile sağlığı hemşireliğinde kayıt ve dokümantasyonYokYok
13Ulusal sağlık sistemi içinde aile sağlığı hemşireliğinin konumuYokYok
14Değerlendirme, sunumYokYok
15Değerlendirme, sunumYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Fenstermacher, K., Hudson, B.T. (2004) Practice Guidelines for Family Nurse Practitioners. Third Edition. USA: Saunders. 2. Maurer, F.A., Smith, C.M. (2009) Community Public Health Nursing Practice Health for Families and Populations. Fourth Edition. USA: Saunders. 3. Stanhope, M., Lancaster, J. (2004) Community & Public Health Nursing. Sixth Edition. USA: Mosb
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Takım/Grup Çalışması313
Beyin Fırtınası14114
Proje Hazırlama313
Proje Sunma313
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Ev Ödevi212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1223232323212323
ÖÇ2232323222313222
ÖÇ3322322223212232
ÖÇ4322222323212232
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek