Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM404.4B | Aile Sağlığı Hemşireliği | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, aile temelli sağlık hizmetlerinin planlanması ve aile sağlığı hemşireliği uygulamalarında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İlgili Öğretim Elemanı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Aile sağlığı ile ilgili kavram ve teorileri tanımlar . | 2 | Aile sağlığını etkileyen faktörleri sıralar. | 3 | Aile bireylerinin sağlık risklerini gelişimsel dönemlerine göre belirler. | 4 | Sağlıklı ailenin özelliklerini sıralar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, aile sağlığı ve aile sağlığı hemşireliği ile ilgili kavram ve teorileri tanıtarak, aile sağlığı hemşireliğinin gelişimi, rolleri ve yasal durumunu tanımlar. Aynı zamanda aile bireylerinin gelişimsel dönemlerine göre risk belirleme, aile içi etkileşim, kültürel özellikler ve aile sağlığını geliştirme üzerine odaklanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Aile sağlığı tanımı önemi ve gelişimi | Yok | Yok | 2 | Aile sağlığını etkileyen faktörler | Yok | Yok | 3 | Aile sağlığı kavramları ve teorileri | Yok | Yok | 4 | Aile tipleri | Yok | Yok | 5 | Gelişim dönemlerine göre aile bireyleri | Yok | Yok | 6 | Aile ve aile bireylerinin sağlık gereksinimlerinin belirlenmesi | Yok | Yok | 7 | Ailenin bakım gereksinimleri | Yok | Yok | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Aile içi iletişim ve ailenin toplumla etkileşimi | Yok | Yok | 10 | Aile sağlığı hemşireliği tanımı, gelişimi, amaçları | Yok | Yok | 11 | Aile sağlığı hemşiresinin rol ve fonksiyonları | Yok | Yok | 12 | Aile sağlığı hemşireliğinde kayıt ve dokümantasyon | Yok | Yok | 13 | Ulusal sağlık sistemi içinde aile sağlığı hemşireliğinin konumu | Yok | Yok | 14 | Değerlendirme, sunum | Yok | Yok | 15 | Değerlendirme, sunum | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Fenstermacher, K., Hudson, B.T. (2004) Practice Guidelines for Family Nurse Practitioners. Third Edition. USA: Saunders.
2. Maurer, F.A., Smith, C.M. (2009) Community Public Health Nursing Practice Health for Families and Populations. Fourth Edition. USA: Saunders.
3. Stanhope, M., Lancaster, J. (2004) Community & Public Health Nursing. Sixth Edition. USA: Mosb |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Proje Sunma | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|