Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM404.3B | Hemşirelikte Seminer | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin Hemşirelik alanına özel konulara ilişkin bilimsel gelişmeleri değerlendirebilmek için literatür çalışması yapmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İlgili Öğretim Elemanı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Alana özel literatüre aşina olması | 2 | Alanına özel kaynakları belirleyebilmesi | 3 | Okuduğu makaleleri kritik edebilmesi değerlendirmesi | 4 | Yazılı ve sözlü sunum yapabilme becerisi sergilemesi | 5 | Yayınların yayın etiğine uygunluğunu |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders; bilimsel yayın hazırlama süreci, Hemşirelik alanına özel kaynak tarama, yayın değerlendirme kriterleri, örnek çalışma değerlendirmesi, derleme makale hazırlama süreci, araştırma makalesi hazırlama süreci, kaynak gösterimi, araştırma etiği ve yayın etiği, kaynakları kullanarak rapor yazma, raporun kriterlere uygunluğunun belirlenmesi, ileri çalışmalar için gereksinim belirlemeyi içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: ders tanıtımı ve ders kapsamında öğrenciden beklentilerin gözden geçirilmesi | Yok | Yok | 2 | Bilimsel yayın hazırlama süreci | Yok | Yok | 3 | Alana özel kaynak tarama | Yok | Yok | 4 | Yayın değerlendirme kriterleri | Yok | Yok | 5 | Örnek derleme makale değerlendirme | Yok | Yok | 6 | Örnek derleme makale değerlendirme devam | Yok | Yok | 7 | Kaynak gösterimi | Yok | Yok | 8 | Ara Sınav | Yok | Yok | 9 | Araştırma etiği ve yayın etiği, | Yok | Yok | 10 | Örnek araştırma makalesi değerlendirme | Yok | Yok | 11 | Örnek İngilizce araştırma makalesi değerlendirme | Yok | Yok | 12 | Rapor yazma ilkeleri | Yok | Yok | 13 | İleri çalışmalar için gereksinim belirleme | Yok | Yok | 14 | Seminer sunumu | Yok | Yok | 15 | Seminer Sunumu | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Ulusoy MF, Uçar H. Araştırma Etiği. Ankara: 72 Tasarım Ltd. Şti. 2002.
2.Can K. Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri. Devran Matbaacılık, Ankara 1999.
3.Gökçara H, Gökçe-Kutsal (Editör). Klinik Araştırmaların Tasarım, Yürütme, Sunum İlkeleri ve Kalite Kontrolü. Tubitak, Ankara 1998.
4.Day RT. Çeviren Akşar-Altay G. Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Tubitak, Ankara 1994.
5.Güzeldemir E. Bilimsel Yazı Nasıl Yazılmalı? Logos Yayıncılık, İstanbul 2003.
6.Pyrczak Fred. Evaluating research in Academic Journals. Pyrzak pub. California 1999
7.Peteva Roberta J. A cross Section of Nursing research Pryzak Pub. California 2001 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Proje Sunma | 3 | 1 | 3 |
Seminer | 2 | 1 | 2 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 3 | 1 | 3 |
Makale Yazma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Rapor | 2 | 1 | 2 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|