BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM404.3BHemşirelikte SeminerSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin Hemşirelik alanına özel konulara ilişkin bilimsel gelişmeleri değerlendirebilmek için literatür çalışması yapmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
İlgili Öğretim Elemanı
Öğrenme Çıktıları
1Alana özel literatüre aşina olması
2Alanına özel kaynakları belirleyebilmesi
3Okuduğu makaleleri kritik edebilmesi değerlendirmesi
4Yazılı ve sözlü sunum yapabilme becerisi sergilemesi
5Yayınların yayın etiğine uygunluğunu
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders; bilimsel yayın hazırlama süreci, Hemşirelik alanına özel kaynak tarama, yayın değerlendirme kriterleri, örnek çalışma değerlendirmesi, derleme makale hazırlama süreci, araştırma makalesi hazırlama süreci, kaynak gösterimi, araştırma etiği ve yayın etiği, kaynakları kullanarak rapor yazma, raporun kriterlere uygunluğunun belirlenmesi, ileri çalışmalar için gereksinim belirlemeyi içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: ders tanıtımı ve ders kapsamında öğrenciden beklentilerin gözden geçirilmesiYokYok
2Bilimsel yayın hazırlama süreciYokYok
3Alana özel kaynak taramaYokYok
4Yayın değerlendirme kriterleriYokYok
5Örnek derleme makale değerlendirmeYokYok
6Örnek derleme makale değerlendirme devamYokYok
7Kaynak gösterimiYokYok
8Ara SınavYokYok
9Araştırma etiği ve yayın etiği,YokYok
10Örnek araştırma makalesi değerlendirmeYokYok
11Örnek İngilizce araştırma makalesi değerlendirmeYokYok
12Rapor yazma ilkeleriYokYok
13İleri çalışmalar için gereksinim belirlemeYokYok
14Seminer sunumuYokYok
15Seminer SunumuYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Ulusoy MF, Uçar H. Araştırma Etiği. Ankara: 72 Tasarım Ltd. Şti. 2002. 2.Can K. Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri. Devran Matbaacılık, Ankara 1999. 3.Gökçara H, Gökçe-Kutsal (Editör). Klinik Araştırmaların Tasarım, Yürütme, Sunum İlkeleri ve Kalite Kontrolü. Tubitak, Ankara 1998. 4.Day RT. Çeviren Akşar-Altay G. Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Tubitak, Ankara 1994. 5.Güzeldemir E. Bilimsel Yazı Nasıl Yazılmalı? Logos Yayıncılık, İstanbul 2003. 6.Pyrczak Fred. Evaluating research in Academic Journals. Pyrzak pub. California 1999 7.Peteva Roberta J. A cross Section of Nursing research Pryzak Pub. California 2001
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Problem Çözümü111
Tartışma111
Soru-Yanıt14114
Takım/Grup Çalışması111
Örnek Vaka İncelemesi111
Beyin Fırtınası14114
Rapor Hazırlama212
Rapor Sunma212
Proje Hazırlama313
Proje Sunma313
Seminer212
Proje Tasarımı /Yönetimi313
Makale Yazma111
Makale Kritik Etme111
Bireysel Çalışma717
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Okuma111
Rapor212
Performans111
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)99
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1223223232212323
ÖÇ2232123232212323
ÖÇ3113232123213212
ÖÇ4222323222312333
ÖÇ5222332232312223
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek