BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM404.2BKanıta Dayalı HemşirelikSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencinin, bireysel hasta bakımına ilişkin uygulamalarda hasta tercihlerini, elde bulunan olanakları ve en iyi kanıtları kullanarak karar alması konusunda farkındalığını arttırmak, veri tabanlarını etkin olarak kullanabilmesini sağlamak, kanıta dayalı uygulamaya ilişkin bilgi ve beceri kazanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
İlgili Öğretim Elemanı
Öğrenme Çıktıları
1Kanıt ve kanıta dayalı uygulamaların tarihsel gelişimini bilir
2Kanıta dayalı uygulamaların önemi kavrar ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır
3Kanıt düzeyleri ve kanıt düzeylerinin sınıflandırılmasını bilir, kanıt düzeyi yüksek çalışmalar yapar ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır
4Kanıta dayalı uygulama sürecini bilir ve kanıta dayalı uygulama süreci kapsamında çalışmalarını yapar
5Bakım ve uygulamalarda kanıt ve kalite yönetimini bilir ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır
6Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaları kullanarak birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerine yönelik bakımı planlar, uygular ve değerlendirir
7Hemşirelik alanı ile ilgili araştırma projesi planlar, uygular, dökümante eder, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kanıta dayalı uygulama ve kanıta dayalı hemşirelik, kanıt, kanıt düzeyleri ve kanıta dayalı merkezler, hemşirelikle ilgili kanıt kaynakları ve merkezlerini inceleme, randomize kontrollü çalışma, meta analiz ve sistematik derleme, klinik sorun oluşturma ve çözme, kanıt kaynaklarını araştırma, hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar, kanıta dayalı hemşirelikte engeller, kanıta dayalı hemşirelik stratejileri, kanıta dayalı uygulama örnekleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kanıta Dayalı Hemşireliğe Giriş; Kanıt, Bilgi, Araştırma, Karar VermeYokYok
2Kanıt ve kanıta dayalı uygulamaların tarihsel gelişimiYokYok
3Kanıta dayalı uygulamaların önemi ve tanımıYokYok
4Kanıt düzeyleri ve sınıflandırılmasıYokYok
5Kanıta dayalı uygulama süreciYokYok
6Kanıta Dayalı Uygulamada Temel BecerilerYokYok
7Klinik Sorun Oluşturma Ve ÇözmeYokYok
8Ara SInavYokYok
9Kanıt Kaynaklarını AraştırmaYokYok
10Örneklerle Kaynak Bulma ÇalışmasıYokYok
11Araştırma ve Sonuçlarını Eleştirel Olarak DeğerlendirmeYokYok
12Kanıta Dayalı Hemşirelik Bakımı BasamaklarıYokYok
13Kanıta Dayalı Uygulama Sürecinde Kullanılabilecek ModellerYokYok
14Temel Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Kanıtları Bulma Ve DeğerlendirmeYokYok
15Kanıta Dayalı Bakım Uygulamalarında Vaka Örnekleri ÇözümlemeYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kapucu S, Kahveci R (2021). Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları, Hipokrat Kitabevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Soru-Yanıt14114
Proje Hazırlama414
Proje Sunma414
Proje Tasarımı /Yönetimi414
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)77
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1222323232212323
ÖÇ2232322332212323
ÖÇ3222232123113232
ÖÇ4223322223213232
ÖÇ5222113333311123
ÖÇ6222232323212323
ÖÇ7232321232113323
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek