Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM404.2B | Kanıta Dayalı Hemşirelik | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencinin, bireysel hasta bakımına ilişkin uygulamalarda hasta tercihlerini, elde bulunan olanakları ve en iyi kanıtları kullanarak karar alması konusunda farkındalığını arttırmak, veri tabanlarını etkin olarak kullanabilmesini sağlamak, kanıta dayalı uygulamaya ilişkin bilgi ve beceri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İlgili Öğretim Elemanı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kanıt ve kanıta dayalı uygulamaların tarihsel gelişimini bilir | 2 | Kanıta dayalı uygulamaların önemi kavrar ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır | 3 | Kanıt düzeyleri ve kanıt düzeylerinin sınıflandırılmasını bilir, kanıt düzeyi yüksek çalışmalar yapar ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır | 4 | Kanıta dayalı uygulama sürecini bilir ve kanıta dayalı uygulama süreci kapsamında çalışmalarını yapar | 5 | Bakım ve uygulamalarda kanıt ve kalite yönetimini bilir ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır | 6 | Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaları kullanarak birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerine yönelik bakımı planlar, uygular ve değerlendirir | 7 | Hemşirelik alanı ile ilgili araştırma projesi planlar, uygular, dökümante eder, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kanıta dayalı uygulama ve kanıta dayalı hemşirelik, kanıt, kanıt düzeyleri ve kanıta dayalı merkezler, hemşirelikle ilgili kanıt kaynakları ve merkezlerini inceleme, randomize kontrollü çalışma, meta analiz ve sistematik derleme, klinik sorun oluşturma ve çözme, kanıt kaynaklarını araştırma, hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar, kanıta dayalı hemşirelikte engeller, kanıta dayalı hemşirelik stratejileri, kanıta dayalı uygulama örnekleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kanıta Dayalı Hemşireliğe Giriş; Kanıt, Bilgi, Araştırma, Karar Verme | Yok | Yok | 2 | Kanıt ve kanıta dayalı uygulamaların tarihsel gelişimi | Yok | Yok | 3 | Kanıta dayalı uygulamaların önemi ve tanımı | Yok | Yok | 4 | Kanıt düzeyleri ve sınıflandırılması | Yok | Yok | 5 | Kanıta dayalı uygulama süreci | Yok | Yok | 6 | Kanıta Dayalı Uygulamada Temel Beceriler | Yok | Yok | 7 | Klinik Sorun Oluşturma Ve Çözme | Yok | Yok | 8 | Ara SInav | Yok | Yok | 9 | Kanıt Kaynaklarını Araştırma | Yok | Yok | 10 | Örneklerle Kaynak Bulma Çalışması | Yok | Yok | 11 | Araştırma ve Sonuçlarını Eleştirel Olarak Değerlendirme | Yok | Yok | 12 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Bakımı Basamakları | Yok | Yok | 13 | Kanıta Dayalı Uygulama Sürecinde Kullanılabilecek Modeller | Yok | Yok | 14 | Temel Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Kanıtları Bulma Ve Değerlendirme | Yok | Yok | 15 | Kanıta Dayalı Bakım Uygulamalarında Vaka Örnekleri Çözümleme | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kapucu S, Kahveci R (2021). Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları, Hipokrat Kitabevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Proje Sunma | 4 | 1 | 4 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ7 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|