|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM404.1B | Adli Hemşirelik | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı adli tıp ve hemşireliği ile ilgili temel kavramlar ile hemşirenin adli olaylarda rol ve sorumluluklarına ilişkin bilgi kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | İligili Öğretim Elemanı | Öğrenme Çıktıları | 1 | Adli Bilimler / Adli Hemşirelikle ilgili kavramlarını tanımlar. | 2 | Adli olguların sosyo-kültürel nedenlerini kavrar. | 3 | Adli hemşireliğin sağlık alanındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 | Adli olguların değerlendirilmesinde hemşirenin rolünü kavrar | 5 | Hemşirelik bilgi ve uygulamalarını adli olguların çözümlenmesinde kullanır. | 6 | Risk gruplarının/ özel durumlarda mağdurların bakımında ve korunmasında sorumluluk alır. | 7 | Konuyla ilgili yasal düzenlemeleri bilir | 8 | Adli olguların değerlendirilmesi/aydınlatılmasıyla ilgili etik konularında duyarlılık gösterir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Adli tıp ve adli bilimler, Adli Hemşirelik, Hemşirelik Etiği, Yasal Sorumluluklar, Sağlık Çalışanlarına Yönelik Şiddet, Yaralar : NBC Silahlar, Ateşli Silahlar, Isırık İzleri, Ölüm ?Ölüm Sonrası DeğişikliklerHemşirelik Yönetiminin Sorumluluğu, Asfiksiler , Zehirlenmeler,Islahevi ve Cezaevi Hemşireliği, Olay Yeri İncelemesi, Cinsel Suçlar; Cinsel Suçlarda Hemşirenin Rolü, Adli Psikiyatri; Psikiyatri Hemşireliği, Aile İçi Şiddette Hemşirenin Rolü | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Adli Bilimlere Giriş, Temel Kavramlar | Yok | Yok | 2 | Şiddet, Şiddetin Sosyolojisi ve Adli Bilimler Boyutu | Yok | Yok | 3 | Adli Hemşirelik, Adli Hemşireliğin Tarihçesi, Dünyada ve Türkiye'de Adli Hemşirelik | Yok | Yok | 4 | Adli Olgularda Hemşirenin Rolü: Adli Değerlendirme,Kanıtın Tanımlanması, Kanıtın Toplanması ve Saklanması | Yok | Yok | 5 | Adli Olgularda Hemşirenin Rolü: Adli Değerlendirme, Kanıt Koruma Zincirinin Sağlanması, Kanıtın Kayıt Edilmesi- Adli Rapor Yazma, Krize Müdahale ? Taburculuk Planı | Yok | Yok | 6 | Riskli Gruplar - Özel Durumlar ve Hemşirenin Rolü, cinsel istismar,aile içi şiddet | Yok | Yok | 7 | Riskli Gruplar - Özel Durumlar ve Hemşirenin Rolü, terör ve afetler, organ ticareti, ıslahevi hemşireliği | Yok | Yok | 8 | Ara Sınav | Yok | Yok | 9 | Ulusal ve Uluslararası Standartlar ve Yasal Düzenlemeler | Yok | Yok | 10 | Tıbbi Kötü Uygulamalar | Yok | Yok | 11 | Bilirkişilik | Yok | Yok | 12 | Adli Otopsi- Ölüm ve Ölüm Sonrası Değişiklikler | Yok | Yok | 13 | İşyerinde Şiddet | Yok | Yok | 14 | Adli Psikiyatri; Psikiyatri Hemşireliği | Yok | Yok | 15 | Aile İçi Şiddette Hemşirenin Rolü | Yok | Yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Lynch, V, A (2005) Forensic Nursing. Elsevier Health Sciences, USA
2.American Nurses association (2009). Forensic Nursing: Scope and Standards of Practice. Silver Spring, MD: Nursesbookks.org.
3.Virginia A. Lynch, V, A. , Janet Barber Duval J, B. (2011) . Forensic Nursing Science. 2 edition. Mosby , USA
4.Hammer, R. (2005), Forensic Nursing: A Handbook for Practice. 1 edition Jones & Bartlett Publishers, USA | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ7 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ8 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|