BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM404.1BAdli HemşirelikSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı adli tıp ve hemşireliği ile ilgili temel kavramlar ile hemşirenin adli olaylarda rol ve sorumluluklarına ilişkin bilgi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
İligili Öğretim Elemanı
Öğrenme Çıktıları
1Adli Bilimler / Adli Hemşirelikle ilgili kavramlarını tanımlar.
2Adli olguların sosyo-kültürel nedenlerini kavrar.
3Adli hemşireliğin sağlık alanındaki yeri ve önemini kavrar.
4Adli olguların değerlendirilmesinde hemşirenin rolünü kavrar
5Hemşirelik bilgi ve uygulamalarını adli olguların çözümlenmesinde kullanır.
6Risk gruplarının/ özel durumlarda mağdurların bakımında ve korunmasında sorumluluk alır.
7Konuyla ilgili yasal düzenlemeleri bilir
8Adli olguların değerlendirilmesi/aydınlatılmasıyla ilgili etik konularında duyarlılık gösterir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Adli tıp ve adli bilimler, Adli Hemşirelik, Hemşirelik Etiği, Yasal Sorumluluklar, Sağlık Çalışanlarına Yönelik Şiddet, Yaralar : NBC Silahlar, Ateşli Silahlar, Isırık İzleri, Ölüm ?Ölüm Sonrası DeğişikliklerHemşirelik Yönetiminin Sorumluluğu, Asfiksiler , Zehirlenmeler,Islahevi ve Cezaevi Hemşireliği, Olay Yeri İncelemesi, Cinsel Suçlar; Cinsel Suçlarda Hemşirenin Rolü, Adli Psikiyatri; Psikiyatri Hemşireliği, Aile İçi Şiddette Hemşirenin Rolü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Adli Bilimlere Giriş, Temel KavramlarYokYok
2Şiddet, Şiddetin Sosyolojisi ve Adli Bilimler BoyutuYokYok
3Adli Hemşirelik, Adli Hemşireliğin Tarihçesi, Dünyada ve Türkiye'de Adli HemşirelikYokYok
4Adli Olgularda Hemşirenin Rolü: Adli Değerlendirme,Kanıtın Tanımlanması, Kanıtın Toplanması ve SaklanmasıYokYok
5Adli Olgularda Hemşirenin Rolü: Adli Değerlendirme, Kanıt Koruma Zincirinin Sağlanması, Kanıtın Kayıt Edilmesi- Adli Rapor Yazma, Krize Müdahale ? Taburculuk PlanıYokYok
6Riskli Gruplar - Özel Durumlar ve Hemşirenin Rolü, cinsel istismar,aile içi şiddetYokYok
7Riskli Gruplar - Özel Durumlar ve Hemşirenin Rolü, terör ve afetler, organ ticareti, ıslahevi hemşireliğiYokYok
8Ara SınavYokYok
9Ulusal ve Uluslararası Standartlar ve Yasal DüzenlemelerYokYok
10Tıbbi Kötü UygulamalarYokYok
11BilirkişilikYokYok
12Adli Otopsi- Ölüm ve Ölüm Sonrası DeğişikliklerYokYok
13İşyerinde ŞiddetYokYok
14Adli Psikiyatri; Psikiyatri HemşireliğiYokYok
15Aile İçi Şiddette Hemşirenin RolüYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Lynch, V, A (2005) Forensic Nursing. Elsevier Health Sciences, USA 2.American Nurses association (2009). Forensic Nursing: Scope and Standards of Practice. Silver Spring, MD: Nursesbookks.org. 3.Virginia A. Lynch, V, A. , Janet Barber Duval J, B. (2011) . Forensic Nursing Science. 2 edition. Mosby , USA 4.Hammer, R. (2005), Forensic Nursing: A Handbook for Practice. 1 edition Jones & Bartlett Publishers, USA
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı212
Derse Katılım14114
Soru-Yanıt14114
Örnek Vaka İncelemesi111
Beyin Fırtınası14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1233323232313332
ÖÇ2322223232312323
ÖÇ3222333332212232
ÖÇ4322223332312222
ÖÇ5323221212312233
ÖÇ6112121223313321
ÖÇ7232323232313232
ÖÇ8323233332313323
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek