BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM405.6BBağımlılık ve HemşirelikSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin bağımlılık, etyolojisi, epidemiyolojisi, bağımlılık yapıcı maddeler ve etkileri, bağımlılığı önleme, bağımlılık tedavisi ve önlenmesinde hemşirelik yaklaşımları, bağımlılığın sonuçları gibi konularda bilgi sahibi olmaları ve analiz becerisi kazanmaları.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
İlgili öğretim elemanı
Öğrenme Çıktıları
1Bağımlılık ve ilişkili kavramları öğrenme
2Bağımlılığın etyoloji ve epidemiyolojisini, ilişkili faktörleri öğrenme
3Bağımlılık yapıcı maddeleri, özelliklerini ve etkilerini öğrenme
4Bağımlılık tedavi aşamalarını, uygulamalarını ve hemşirelik girişimlerini öğrenme
5Entoksikasyonda tedavi yaklaşımlarını ve hemşirelik bakımını öğrenme
6Bağımlılıkta ve bağımlılık tedavi merkezlerinde hemşirenin rollerini/işlevlerini öğrenme
7Bağımlılığın birey ve toplumsal düzeyde etkileri ile sonuçlarını öğrenme
8Bağımlılığa yönelik koruyucu önlemleri, bu konudaki uygulamaları öğrenme
9Bağımlılıkla ilgili yasal/adli konuları öğrenme
10Bağımlılık ile ilgili ulusal araştırmalardan/raporlardan haberdar olma
11Bağımlılıkla ilgili gündem ve haberleri izleme, topluma etkilerini gözlemleme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
ytok
Dersin İçeriği
Derse Giriş -Bağımlılık tanımı, bağımlılık evreleri , bağımlılıkta tanı kriterleri Bağımlılığın nedenleri, epidemiyolojisi, bağımlılık yapıcı maddeler, etkileri Ergenlik döneminin özellikleri ve madde kullanım riskini artıran etmenler Sigara bağımlılığı epidemiyoloji, etyoloji, etkileri Sigara bağımlılığı ve tedavisi Dünyada ve Türkiye’de Tütünle Mücadele Film İzleme -- Alkol bağımlılığına giriş: tanımlama, sınıflama, epidemiyoloji, etyoloji Alkol dışı madde bağımlılığına giriş: tanımlama, sınıflama, epidemiyoloji, etyoloji Alkol ile ilişkili bozukluklar alkol ile ilişkili bozuklukların tedavisi Arasınav Amfetamin ve kafein bağımlılığı, esrar ve kokain bağımlılığı Hallüsinojen, fensiklidin ve inhalan bağımlılığı opiyat bağımlılığı sedatif, hipnotik ve anksiyololitik bağımlılığı Acil durumlarda, entoksikasyon ve yoksunlukta müdahale ve hemşirelik girişimleri Bağımlılık tedavisinde terapotik ortam ve rehabilitasyon uygulamaları Bağımlılıkta kendine yardım grupları Bağımlılık alanındaki politika ve stratejiler (koruma ve önleme, Madde kullanımını azaltma, güvenli kullanım) Bağımlılıkta yasal ve adli konular Film İzleme -Dersin değerlendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse Giriş -Bağımlılık tanımı, bağımlılık evreleri , bağımlılıkta tanı kriterleri
2Bağımlılığın nedenleri, epidemiyolojisi, bağımlılık yapıcı maddeler, etkileri
3Ergenlik döneminin özellikleri ve madde kullanım riskini artıran etmenler
4Sigara bağımlılığı epidemiyoloji, etyoloji, etkileri
5Sigara bağımlılığı ve tedavisi
6Dünyada ve Türkiye’de Tütünle Mücadele
7Alkol bağımlılığına giriş: tanımlama, sınıflama, epidemiyoloji, etyoloji Alkol dışı madde bağımlılığına giriş: tanımlama, sınıflama, epidemiyoloji, etyoloji
8Ara Sınav
9Alkol ile ilişkili bozukluklar alkol ile ilişkili bozuklukların tedavisi
10Amfetamin ve kafein bağımlılığı, esrar ve kokain bağımlılığı Hallüsinojen, fensiklidin ve inhalan bağımlılığı opiyat bağımlılığı sedatif, hipnotik ve anksiyololitik bağımlılığı
11Gebelerde alkol ve sigara bağımlılığı
12Acil durumlarda, entoksikasyon ve yoksunlukta müdahale ve hemşirelik girişimleri
13Bağımlılık tedavisinde terapotik ortam ve rehabilitasyon uygulamaları Bağımlılıkta kendine yardım grupları
14Bağımlılık alanındaki politika ve stratejiler (koruma ve önleme, Madde kullanımını azaltma, güvenli kullanım) Bağımlılıkta yasal ve adli konular
15Dersin değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Gürhan N., (2016), Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği; Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2- Özcan CT., Gürhan N., ( 2016), Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri Kanıta Dayalı Uygulama Bakım Kavramları; Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara 3- Öz F., Demiralp M., ( 2014), Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı; Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara 4- Gürhan N., (2013), A’dan Z’ye Mobbing; Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara 5- Balcıoğlu İ., Turan Ş., ( 2015), Olgu Dosyaları Psikiyatri; Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 6- Yakıncı C., Kızılay A., Kavruk H., (2016), Sağlık ve İletişim Öyküleri; Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma111
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14114
Performans111
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1333223333213333
ÖÇ2333223333213333
ÖÇ3333223333213333
ÖÇ4333223333213333
ÖÇ5333223333113333
ÖÇ6333223334113333
ÖÇ7333223333113333
ÖÇ8333223333113333
ÖÇ9333223333113333
ÖÇ10333223333113333
ÖÇ11333223333113333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek