Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM405.4B | Evde Bakım Hemşireliği | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, evde bakım gereksinimi olan birey ve ailelerin ülkemiz sağlık sistemi içinde evde sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanması ve yönetimi konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İlgili öğretim elemanı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Evde bakımın önemini bilir | 2 | Evde bakım kavramını tanımlar | 3 | Evde bakımın ve evde bakım hemşireliğinin tarihsel gelişimini açıklar | 4 | Ülkemiz sağlık sistemi içinde evde bakım hizmetlerinin durumunu tartışır | 5 | Evde bakım hizmetlerine ilişkin mevzuatları sıralar | 6 | Evde bakım gerektiren hizmet gruplarını ve sağlık gereksinimlerini tanımlar | 7 | Evde bakım hizmet alanları ve tiplerini sıralayabilir | 8 | Evde bakım ekibini ve ekibin rol ve sorumluluklarını tanımlar | 9 | Evde bakım hemşireliğinin kavramsal modeli ve evde bakımda hizmet süreci aşamalarını bilir | 10 | Evde bakımda kayıt ve dokümantasyonu bilir | 11 | Evde bakım hizmetlerinin yönetimi için gerekli olan esasları açıklar | 12 | Evde bakım uygulamalarında yasal ve etik ilkeleri bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders evde bakım kavramı, evde bakım hizmetlerinin gelişimi ve mevcut durum, evde bakım hizmet alanları ve tipleri, evde bakım ekibi, rol ve sorumlulukları, evde bakım hemşireliği ve evde bakım hizmet süreci konularına odaklanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Evde bakım kavramı | | | 2 | Evde bakım ve evde bakım hemşireliğinin tarihsel gelişimi | | | 3 | Evde bakım gerektiren hizmet grupları | | | 4 | Evde bakımda hizmet tipleri | | | 5 | Türkiye'de evde bakım hizmetlerinde mevcut durum | | | 6 | Evde bakım hizmetlerine ilişkin mevzuatlar | | | 7 | Evde bakım ekibi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Evde bakım hizmeti sunan sağlık profesyonellerinin rolleri ve sorumlulukları | | | 10 | Evde bakım hizmeti süreci ve düzeyleri | | | 11 | Evde infeksiyon kontrolü | | | 12 | Kayıt ve dokümantasyon | | | 13 | Evde bakım hizmetlerinin yönetimi | | | 14 | Evde bakımda etik konular | | | 15 | GENEL TEKRAR | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Erdoğan S. (2001). Evde bakım süreci. Evde Bakım Hemşireliği Eğitim Programı, İ.Ü.Florence Nightingale HYO ve Eczacıbaşı Sağlık hizmetleri İşbirliği, 1-28 Ocak 2001, İstanbul.
2. Evde Bakım Derneği (2008). II. Ulusal Evde Bakım Kongresi Sonuç Bildirisi, Erişim tarihi: 1.4.2010. http://www.evdebakim.org.tr/publication.asp
3.Harris MD. (1994). Handbook of Home Health Care Administration, Gaithersburg: Md. Aspen Publication.
4.Rice R. (2006). Home Care Nursing Practice:Concepts and Application. Fourth Ed., Mosby&Elsevier, St. Louis. 5.WHO (2002).Community/Home-Based Care in Resorce-Limited Settings:a Framework for Action. Geneva. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|