Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM405.3B | Geriatri Hemşireliği | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilere geriatri hemşireliğinde yeterli bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ayrıca yaşlanma teori ve kavramlarını, süreçle ilgili problemleri, fizyolojik ve psikolojik değişiklikleri tanımlamak, uygun hemşirelik girişimlerini öğrenme, yaşlı bakımında yasal ve etik boyutu açıklama |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İlgili öğretim elemanı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yaşlanma teorileri temelinde yaşlılığı tanımlayabilir. Demografik eğilimler ve istatistiksel veriler doğrultusunda yaşlı popülasyonu tanımlayabilir. | 2 | Yaşlılığın normal ve patolojik değişimlerle sonuçlanan fizyolojik yönlerini tartışabilir | 3 | Önemli fiziksel ve mental sağlık sorunlarını, yaşlı birey ve aileleri üzerindeki etkilerini saptayabilir. | 4 | Temel geriatrik sendromlar ve hasta bireye etkilerini saptayabilir.Evde, toplumda, akut bakım kuruluşlarında ve özel alanlarda yaşlı bireylerin ve ailelerinin sorunlarını değerlendirebilir. | 5 | Yaşlı bireyin bakımına ilişkin etik ve hukuksal konuları saptayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Gerontoloji hemşireliği, yaşlanma teorileri, sistem Fonksiyonlarında Yaşla İlişkili Değişiklikler ve Hemşirelik Bakımı, Mental Sağlık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı, Farmakoterapi, Geriatrik Sendromlar, Psikososyal Gereksinimler ve Yaşlılarda Sağlık Bakım Kuruluşları, Yaşlılarda Etik ve Hukuksal Konular, Geriatrik Rehabilitasyon, Yaşlı Bireyin Yaşam Kalitesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gerontoloji Hemşireliğine Genel Bakış | | | 2 | Yaşlanmanın Demografisi | | | 3 | Yaşlanma Teorileri ve Normal Biyolojik Yaşlanma | | | 4 | Sistem Fonksiyonlarında Yaşla İlişkili Değişiklikler ve Hemşirelik Bakımı | | | 5 | Sistem Fonksiyonlarında Yaşla İlişkili Değişiklikler ve Hemşirelik Bakımı | | | 6 | Mental Sağlık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı | | | 7 | Mental Sağlık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Farmakoterapi- Yaşlılıkta Değişen Farmakokineti ve İlaç Yanıtları | | | 10 | Geriatrik Sendromlar | | | 11 | Geriatrik Sendromlar | | | 12 | Psikososyal Gereksinimler ve Yaşlılarda Sağlık Bakım Kuruluşları | | | 13 | Yaşlılarda Etik ve Hukuksal Konular | | | 14 | Geriatrik Rehabilitasyon | | | 15 | Yaşlı Bireyin Yaşam Kalitesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
LeMone P, Burke K: Medical Surgical Nursing. Fourth Ed.Prentice Hall, New Jersey, 2008. Roach S: İntroductory Gerontological Nursing. Lippincott, Philadelphia, 2001. Cobbs E L, Duthie E H, Murphy J B: Geriatrics Review Syllabus. Kendall/Hunt Publishing. New York, 2001. Geriatri ve Gerontoloji Kitabı, Ed: S. Arıoğul. MN Medikal ve Nobel, Ankara, 2006. Smeltzer SC, Bare BG: Medical Surgical Nursing. Lippincott, 9th Edition, 2000. Fındık Ü, Erol Ö: Geriatrik Hasta ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitabevi. 2010. Kaptan G: Geriatrik Bakım İlkeleri. Nobel Tıp Kitabevi. 2013. Kaptan G: Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi.2016. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|