Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM405.2B | Okul Sağlığı Hemşireliği | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Okul sağlığı hemşireliğinin temelleri ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İlgili öğretim elemanı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık değerlendirmesini (anamnez, fizik muayene) yapar | 2 | Okul çocuğunun fizyolojik, psikolojik, sosyal gereksinim ve sorunlarına yönelik hemşirelik sürecini uygular | 3 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri ve sorunlarına yönelik primer, sekonder ve tersiyer koruma önlemlerini alır | 4 | İlk yardım girişimlerini uygular | 5 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve diğer ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Okul Sağlığı Hemşireliği Dersi okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği kavramları, Türkiye’de okul sağlığı, okul çocuğu ve adölesanın sağlığının değerlendirilmesi, okulda sık görülen sağlık sorunları, korunma önlemleri ve okul hemşiresinin rol ve görevleri konularını içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse giriş | | | 2 | Dünyada ve Türkiye’de okul sağlığının yeri, Okul sağlığı ve Okul sağlığı hemşireliği, Okul sağlığı hemşirenin rol ve sorumlulukları | | | 3 | Okul çocuğu ve Adölesanın özellikleri | | | 4 | Okul çocuğu ve Adölesanın sağlığının değerlendirilmesi ve taramalar | | | 5 | Okul çocuklarında görülen sağlık sorunları ile ilgili araştırmalar | | | 6 | Okul çağı çocukları ve Adölesanlarda sık görülen akut sorunlar (ağrı, ateş, yaralanmalar, bulantı-kusma, bitlenme) | | | 7 | Okul çağı çocukları ve Adölesanlarda ağız diş sağlığı sorunları ve enürezis | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Okul çocuklarında diyabet ve astım | | | 10 | Okul çocuklarında anemi, büyüme ve gelişme geriliği | | | 11 | Okul çocuklarında sigara, alkol ve madde kullanımı, riskli cinsel davranışlar | | | 12 | Okul çocuklarında Beslenme bozuklukları, obezite ve yetersiz fiziksel aktivite | | | 13 | Okulda şiddet ve zorbalık | | | 14 | Okul sağlığını geliştirme programları ve okulda yapılan sağlığı geliştirme çalışmalarından örnekler | | | 15 | Güvenli okul çevresi, Okul sağlık ofisinin dizaynı, okul kazalarını önleme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gözüm S (Ed) Okul Dönemindeki Çocukların Sağığının Geliştirilmesi, Vize yayıncılık, Ankara, 2016
Selekman, J. (2012). School nursing: A comprehensive text. FA Davis. Journal of school nursing |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|