|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM308.5B | Büyüme- Gelişme | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin büyüme gelişmeyi yaş dönemlerine göre değerlendirebilme ve izleyebilmelerinin sağlanması | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini bilme | 2 | Büyüme gelişmeyi yaş dönemlerine göre değerlendirebilme, | 3 | Büyüme gelişmeyi yaş dönemlerine göre izleyebilme, | 4 | Çocuk ve aileye sağlık eğitimi verebilme ve danışmanlık yapma konusunda beceri kazanma, | 5 | Çocuğu aile ve çevresi ile bir bütün olarak ele alma |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Büyüme ve Gelişmeye Giriş, Çocukluk Dönemleri, Büyüme ve Gelişme ile İlgili Kurallar, Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler, Büyüme ve Gelişmenin İzlenmesi ve Değerlendirilmesinde Kullanılan Yöntemler, Büyümenin Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçütler (Vücut Tartısı, Boy Uzunluğu, Baş Çevresi, Göğüs Çevresi, Vücut Bölümlerinin Birbirine Oranları), Gelişmenin Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçütler (Dişlerin Gelişmesi, Kemik Gelişmesi, Nöromotor Gelişme, Duyu Organlarının Gelişmesi, İdrar ve Dışkı Kontrolü, Zeka ve Ruhsal Gelişim), Büyüme-Gelişme Kuramları (Freud - Psikoseksüel Gelişme Kuramı, Piaget - Zihinsel Gelişme Kuramı, Erikson - Psikososyal Gelişme Kuramı) | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Büyüme ve Gelişmeye Giriş, | yok | yok | 2 | Çocukluk Dönemleri,
Büyüme ve Gelişme ile İlgili Kurallar, | yok | yok | 3 | Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler, | yok | yok | 4 | Büyüme ve Gelişmenin İzlenmesi ve Değerlendirilmesinde Kullanılan Yöntemler,
Büyümenin Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçütler (Vücut Tartısı, Boy Uzunluğu, Baş Çevresi, Göğüs Çevresi, Vücut Bölümlerinin Birbirine Oranları), | yok | yok | 5 | Gelişmenin Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçütler (Dişlerin Gelişmesi, Kemik Gelişmesi, Nöromotor Gelişme, Duyu Organlarının Gelişmesi, İdrar ve Dışkı Kontrolü, Zeka ve Ruhsal Gelişim), | yok | yok | 6 | Büyüme-Gelişme Kuramları (Freud - Psikoseksüel Gelişme Kuramı) | yok | yok | 7 | Kohlberg - Ahlaki Gelişim Kuramı | yok | yok | 8 | Ara sınav | yok | yok | 9 | Piaget - Zihinsel Gelişme Kuramı | yok | yok | 10 | Erikson - Psikososyal Gelişme Kuramı | yok | yok | 11 | Yaş gruplarına göre büyüme gelişme özellikleri ve sık görülen sorunlar (0-3 yaş) | yok | yok | 12 | Yaş gruplarına göre büyüme gelişme özellikleri ve sık görülen sorunlar (4-6 yaş) | yok | yok | 13 | Yaş gruplarına göre büyüme gelişme özellikleri ve sık görülen sorunlar (7-12 ve 13-18 yaş) | yok | yok | 14 | Sık Görülen Büyüme ve Gelişme Bozuklukları | yok | yok | 15 | Sık Görülen Büyüme ve Gelişme Bozuklukları | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.) Conk, Z., Başbakkal, Z., Yılmaz, B.H., Bolışık, B., (2014) Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kitabevi.Ankara.
2.) Çavuşoğlu, H.,(2015) Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi, Ankara.
3.) Kavaklı, A.:(1992) Çocukluk Yaşlarında Büyüme Gelişme, Hilal Matbaacılık, İstanbul.
4.)Törüner, K.E., Büyükgönenç, L., (2013) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara.
5.)Yavuzer, H.(2003) Çocuğunuzun İlk 6 Yılı, 19. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.
6.)Yiğit, R., (2009), Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, Sistem Ofset Baskı ve Yayıncılık, Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 | Gözlem | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|