BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM308.2BHemşirelik BilişimiSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencinin, sağlık bilişimi ve bilgi teknolojilerinin hemşirelik uygulamalarında kullanılması, verinin işlenmesi, paylaşılması ve yönetilmesi ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hemşirelikte bilişimin önemini kavrar
2Temel bilişim terminolojisini ve elektronik sağlık kayıtlarını bilir.
3Hemşirelik bilişimi ve hemşirelik bilişimini etkileyen gelişmeleri açıklar
4Hemşirelikte ortak dil ve hemşirelik sınıflama sistemlerinin yararlarını bilir
5Hemşirelik sınıflama sistemlerinin bilgi sistemleri kapsamında kullanımını örneklendirir/açıklar
6Sağlık bilgi sistemleri ile ilgili yasal, politik ve etik durumları bilir
7Uluslararası alanda hemşirelik bilişim uygulamalarını bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Bilgisayar ve Hemşirelik -Elektronik Sağlık Kayıtlarına Tarihi Bir Bakış, Bilgisayar ve Hemşirelik- Hemşireliğin Tarihsel Perspektifi Ve Bilgisayar, Bilgisayar Sistemleri, Bilgi İşleme Süreci, Bilişim Süreci- Hemşirelik Bilişimi Ve Sağlık Bakım Politikaları, Bilişim Süreci- Hemşirelik Bilişimi Ve Sağlık Bakım Politikaları, Hemşirelik Bilişiminin Yönetimde Uygulamaları, Hemşirelik Bilişiminin Yönetimde Uygulamaları, Hemşirelik Bilişiminin Yönetimde Uygulamaları, Hemşirelik Bilişiminin Yönetimde Uygulamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgisayar ve Hemşirelik- Elektronik Sağlık Kayıtlarına Tarihi Bir Bakışyokyok
2Bilgisayar ve Hemşirelik- Hemşireliğin Tarihsel Perspektifi Ve Bilgisayaryokyok
3Bilgisayar Sistemleriyokyok
4Bilgi İşleme Süreciyokyok
5Bilişim Süreci- Hemşirelik Bilişimi Ve Sağlık Bakım Politikalarıyokyok
6Bilişim Teorileri -Iyokyok
7Bilişim Teorileri -IIyokyok
8Ara sınavyokyok
9Uygulamadan Örnekleryokyok
10Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleriyokyok
11Common Language in Nursing and Nursing Classification Systemsyokyok
12Hemşirelik Bilişiminin Eğitimde Uygulamalarıyokyok
13Hemşirelik Bilişiminin Araştırmada Uygulamalarıyokyok
14Hemşirelik Bilişiminin Araştırmada Uygulamalarıyokyok
15Bilişimin Geleceği ve Uluslararası Perspektifte Hemşirelik Bilişimiyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Öğretim elemanı ders notları 2. Essentials of Nursing Informatics, Fourth edition McGraw-hill. 3. Virginia Saba, Kathleen A. McCormick, (2006)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Takım/Grup Çalışması14114
Gösterme14114
Beyin Fırtınası14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma616
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma616
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1321222121333222
ÖÇ2232122221232322
ÖÇ3221232122233223
ÖÇ4221222112322232
ÖÇ5232233222232233
ÖÇ6321122121232323
ÖÇ7221222222233222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek