Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM308.2B | Hemşirelik Bilişimi | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencinin, sağlık bilişimi ve bilgi teknolojilerinin hemşirelik uygulamalarında kullanılması, verinin işlenmesi, paylaşılması ve yönetilmesi ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hemşirelikte bilişimin önemini kavrar | 2 | Temel bilişim terminolojisini ve elektronik sağlık kayıtlarını bilir. | 3 | Hemşirelik bilişimi ve hemşirelik bilişimini etkileyen gelişmeleri açıklar | 4 | Hemşirelikte ortak dil ve hemşirelik sınıflama sistemlerinin yararlarını bilir | 5 | Hemşirelik sınıflama sistemlerinin bilgi sistemleri kapsamında kullanımını örneklendirir/açıklar | 6 | Sağlık bilgi sistemleri ile ilgili yasal, politik ve etik durumları bilir | 7 | Uluslararası alanda hemşirelik bilişim uygulamalarını bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bilgisayar ve Hemşirelik -Elektronik Sağlık Kayıtlarına Tarihi Bir Bakış, Bilgisayar ve Hemşirelik- Hemşireliğin Tarihsel Perspektifi Ve Bilgisayar, Bilgisayar Sistemleri, Bilgi İşleme Süreci, Bilişim Süreci- Hemşirelik Bilişimi Ve Sağlık Bakım Politikaları, Bilişim Süreci- Hemşirelik Bilişimi Ve Sağlık Bakım Politikaları, Hemşirelik Bilişiminin Yönetimde Uygulamaları, Hemşirelik Bilişiminin Yönetimde Uygulamaları, Hemşirelik Bilişiminin Yönetimde Uygulamaları, Hemşirelik Bilişiminin Yönetimde Uygulamaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilgisayar ve Hemşirelik- Elektronik Sağlık Kayıtlarına Tarihi Bir Bakış | yok | yok | 2 | Bilgisayar ve Hemşirelik- Hemşireliğin Tarihsel Perspektifi Ve Bilgisayar | yok | yok | 3 | Bilgisayar Sistemleri | yok | yok | 4 | Bilgi İşleme Süreci | yok | yok | 5 | Bilişim Süreci- Hemşirelik Bilişimi Ve Sağlık Bakım Politikaları | yok | yok | 6 | Bilişim Teorileri -I | yok | yok | 7 | Bilişim Teorileri -II | yok | yok | 8 | Ara sınav | yok | yok | 9 | Uygulamadan Örnekler | yok | yok | 10 | Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri | yok | yok | 11 | Common Language in Nursing and Nursing Classification Systems | yok | yok | 12 | Hemşirelik Bilişiminin Eğitimde Uygulamaları | yok | yok | 13 | Hemşirelik Bilişiminin Araştırmada Uygulamaları | yok | yok | 14 | Hemşirelik Bilişiminin Araştırmada Uygulamaları | yok | yok | 15 | Bilişimin Geleceği ve Uluslararası Perspektifte Hemşirelik Bilişimi | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Öğretim elemanı ders notları
2. Essentials of Nursing Informatics, Fourth edition McGraw-hill.
3. Virginia Saba, Kathleen A. McCormick, (2006) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|