|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM308.1B | Toplumsal Duyarlılık Projesi-II | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere farklı alanlarda etkinlikler aracılığıyla çeşitlilik, aktif katılım, inisiyatif kullanma, ekiple çalışma, etkin bir şekilde sorumluluk alma ve oluşturma olanakları sunmaktadır. Öğrencilerin kişisel gelişimlerine yardımcı olmayı amaçlayan bu program, sadece akademik hayatta değil aynı zamanda sosyal yaşamda başarılı mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. TDP programı öğrencilerin yurt odalarından, sınıflarından ‘dışarıya’ çıkmalarını sağlayacak, ilgi ve becerilerine ‘yaşam alanı’ oluşturma olanağı sunacaktır. TDP programının hedefi öğrenmeyi, düşünmeyi ve öğrendiklerini, düşündüklerini uygulamayı öğrenme sürecine katkı sağlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler toplumsal sorunların nedenlerini ve bu alanda yapılan çalışmaları irdeleyebilir. | 2 | Öğrencilerin içinde yaşadıkları toplumun sorunlarına yönelik duyarlılık geliştirir. | 3 | Öğrenciler seçtikleri bir sivil toplum kuruluşunda gönüllü olarak hizmet eder. | 4 | Toplumsal ve sosyal sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirir. | 5 | Öğrenciler yaptıkları çalışmaları sözlü ve yazılı olarak sınıf önünde sunabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Ders İçeriği tümüyle ders dışı faaliyetlerden oluşmaktadır. Bu bağlamda TDP bir okul dışı öğrenme yaklaşımıdır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanımı, önemi ve kurallar | yok | yok | 2 | Toplumun güncel sorunları | yok | yok | 3 | Proje fikirlerinin belirlenmesi | yok | yok | 4 | Proje çalışma planlarının oluşturulması | yok | yok | 5 | Proje çalışma planlarının oluşturulması | yok | yok | 6 | Projelerin yürütülmesi | yok | yok | 7 | Projelerin yürütülmesi x | yok | yok | 8 | Ara sınav | yok | yok | 9 | Projelerin yürütülmesi | yok | yok | 10 | Projelerin yürütülmesi | yok | yok | 11 | Projelerin yürütülmesi | yok | yok | 12 | Projelerin yürütülmesi | yok | yok | 13 | Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi | yok | yok | 14 | Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi | yok | yok | 15 | Genel Değerlendirme | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri Ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 1 | 1 | 1 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 | Gözlem | 5 | 1 | 5 | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 | Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|