BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM308.1BToplumsal Duyarlılık Projesi-IISeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere farklı alanlarda etkinlikler aracılığıyla çeşitlilik, aktif katılım, inisiyatif kullanma, ekiple çalışma, etkin bir şekilde sorumluluk alma ve oluşturma olanakları sunmaktadır. Öğrencilerin kişisel gelişimlerine yardımcı olmayı amaçlayan bu program, sadece akademik hayatta değil aynı zamanda sosyal yaşamda başarılı mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. TDP programı öğrencilerin yurt odalarından, sınıflarından ‘dışarıya’ çıkmalarını sağlayacak, ilgi ve becerilerine ‘yaşam alanı’ oluşturma olanağı sunacaktır. TDP programının hedefi öğrenmeyi, düşünmeyi ve öğrendiklerini, düşündüklerini uygulamayı öğrenme sürecine katkı sağlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler toplumsal sorunların nedenlerini ve bu alanda yapılan çalışmaları irdeleyebilir.
2Öğrencilerin içinde yaşadıkları toplumun sorunlarına yönelik duyarlılık geliştirir.
3Öğrenciler seçtikleri bir sivil toplum kuruluşunda gönüllü olarak hizmet eder.
4Toplumsal ve sosyal sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirir.
5Öğrenciler yaptıkları çalışmaları sözlü ve yazılı olarak sınıf önünde sunabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Ders İçeriği tümüyle ders dışı faaliyetlerden oluşmaktadır. Bu bağlamda TDP bir okul dışı öğrenme yaklaşımıdır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı, önemi ve kurallaryokyok
2Toplumun güncel sorunlarıyokyok
3Proje fikirlerinin belirlenmesiyokyok
4Proje çalışma planlarının oluşturulmasıyokyok
5Proje çalışma planlarının oluşturulmasıyokyok
6Projelerin yürütülmesiyokyok
7Projelerin yürütülmesi xyokyok
8Ara sınavyokyok
9Projelerin yürütülmesiyokyok
10Projelerin yürütülmesiyokyok
11Projelerin yürütülmesiyokyok
12Projelerin yürütülmesiyokyok
13Projelerin sunumu ve değerlendirilmesiyokyok
14Projelerin sunumu ve değerlendirilmesiyokyok
15Genel Değerlendirmeyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri Ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Tartışma111
Takım/Grup Çalışması111
Gözlem515
Beyin Fırtınası14114
Proje Hazırlama111
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1212122232233222
ÖÇ2222121221222211
ÖÇ3313232121233311
ÖÇ4212221221132222
ÖÇ5222232222122212
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek