Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM307.1B | Toplumsal Duyarlılık Projesi-I | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, kişilerarası ilişkiler dersine temellendirilmiş olup, öğrencinin klinik uygulamalar sırasında karşılaştığı hasta-hemşire ilişkisine yönelik iletişim problemlerini tanıyabilmesini ve gerekli hemşirelik müdahalelerini planlayıp uygulayabilmesini içermektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Aile, kadın, çocuk, engelli, yaşlılar konusunda hedef kitlenin ihtiyaçlarını belirler. | 2 | Aile, kadın, çocuk, engelli, yaşlılar konusunda projeler geliştirir | 3 | Projelerde aktif olarak yer alır ve iş birliği içinde çalışır. | 4 | Projeleri yürütürken hem proje içinde hem de proje dışında etkili olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Toplumsal duyarlılık projelerine ilişkin temel kavramlar, Toplumsal duyarlılık projelerinin önemi, Günümüzde topluma hizmet uygulamaları: Üniversiteler, Kamu kurumlarının ve Sivil toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları ve toplumsal duyarlılık projeleri, Hedef kitle ve problemin belirlenmesi, Belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme, Belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme, Projede planlanan aktivitelerin uygulanması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin ve öğretim yönteminin tanıtımı | yok | yok | 2 | Toplumsal duyarlılık projelerine ilişkin temel kavramlar | yok | yok | 3 | Toplumsal duyarlılık projelerinin önemi | yok | yok | 4 | Günümüzde topluma hizmet uygulamaları: Üniversiteler, Kamu kurumlarının ve Sivil toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları ve toplumsal duyarlılık projeleri | yok | yok | 5 | Hedef kitle ve problemin belirlenmesi | yok | yok | 6 | Belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme | yok | yok | 7 | Projede yapılabilecek aktivitelerin planlanması | yok | yok | 8 | ara sınav | yok | yok | 9 | Projede yapılabilecek aktivitelerin planlanması | yok | yok | 10 | Projede planlanan aktivitelerin uygulanması | yok | yok | 11 | Projede planlanan aktivitelerin uygulanması | yok | yok | 12 | Projede planlanan aktivitelerin uygulanması | yok | yok | 13 | Projede yapılan aktivitelerin raporlanması hakkında bilgilendirme seminerleri düzenlenmesi | yok | yok | 14 | Projede yapılan aktiviteler hakkında bilgilendirme seminerlerinin düzenlenmesi, Genel Değerlendirme | yok | yok | 15 | Projede yapılan aktiviteler hakkında bilgilendirme seminerlerinin düzenlenmesi, Genel Değerlendirme | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İnternet siteler: OVID, EBRARY, PROQUEST, EBSCOHOST, Science Direct |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Gözlem | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|