BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM208.6BMakale Okuma ve YazmaSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; literatür taramayı, bilimsel yayınları eleştirel okumayı, araştırma ve derleme makalesi yazma ve yayınlama tekniklerini, kaynak kullanımı ve yayın etiğinin önemini öğrenmelerini sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zila Özlem Kırbaş
Öğrenme Çıktıları
1Akademik bir konuda doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme
2Bilimsel kaynakları inceleyebilme
3Bilimsel yayınları eleştirel okuma ve araştırma makalesi teknikleri (giriş, gereç-yöntem, bulgular, tartışma, sonuç-öneriler, kaynakça) ile deleme makale yazma kurallarını (giriş, gelişme, sonuç) tanımlayabilme
4Poster/sözlü bildiri ve rapor yazım tekniklerini öğrenebilme
5Bilimsel makale yazmada etik değerlerin önemini kavrayabilme
6Yayın etiği ve karşılaşılan sorunları öğrenebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Bilimsel yazım ve tarihçesi Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım Bilimsel yayınları eleştirel okuma ve yazma Bilimsel makale yazımında makale içinde ve sonunda kaynakçanın yazılması, atıf yapma ve uygulaması İntihal ve bilimsel yazımda etik olmayan uygulamalar Bilimsel makale yayınlama süreci ve yayın etiği Bilimsel bir toplantıya poster bildiri hazırlama Bilimsel toplantıya sözel bildiri hazırlama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanımı, Amaç ve Hedeflerin BelirlenmesiYOKYOK
2Bilimsel yazım ve tarihçesiYOKYOK
3Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım - Kütüphanede yayın araştırma - İnternette doğru kaynağa ulaşım (The Cochrane Library , SSCI, Pub-Med, Türkçe Medlein vb)YOKYOK
4Bilimsel yayınları eleştirel okuma ve uygulamasıYOKYOK
5Bilimsel araştırma makalesi yazma (özet ve giriş, gereç-yöntem) ve uygulamasıYOKYOK
6Bilimsel araştırma makalesi yazma-devam (bulgular, tartışma, sonuç-öneriler) ve uygulamasıYOKYOK
7Bilimsel derleme yazma (giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini oluşturma)YOKYOK
8ARA SINAV
9Bilimsel makale yazımında makale içinde ve sonunda kaynakçanın yazılması, atıf yapma ve uygulamasıYOKYOK
10Öğrencilerin anlatılan uygulamalardan seçecekleri bir örneği sunmalarıYOKYOK
11Bilimsel toplantıya poster bildiri hazırlamaYOKYOK
12Bilimsel toplantıya sözel bildiri hazırlamaYOKYOK
13Bilimsel makale yayınlama süreciYOKYOK
14Yayın etiği ve karşılaşılan sorunlarYOKYOK
15İntihal ve bilimsel yazımda etik olmayan uygulamalarYOKYOK
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. 1 Kasım 2007 tarihinde atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf adresinden erişildi. 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Robert A. Day.,Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Medawar PB. Genç Bilimadamına Öğütler. 9. baskı. TUBİTAK Popüler Bilim Kitapları, No:5, 1996. 7) Orhan N. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ? http://m.friendfeed-media.com 8) Kaygusuz A. Makale Nasıl Değerlendirilir? http://www.ankemdernegi. org.tr/?sp=MakaleNasilDegerlendirilir 9) Blanpain K., Laffut A. Academic Spoken English, 2009, Uitgeverji Acco, Nederland 10) Poel KV, Gasiorek K. All Write An Introduction to Writing in an Academic Context, 2009, Uitgeverji Acco, Nederland 11) Blanpain K. Academic Writing in the Humanities and Social Sciences, 2008, Uitgeverji Acco, Nederland
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Soru-Yanıt14114
Gözlem14114
Makale Kritik Etme14114
Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1344243344224332
ÖÇ2323243244223224
ÖÇ3244223234224223
ÖÇ4333243243323222
ÖÇ5344233344224333
ÖÇ6344243244224332
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek