|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM208.6B | Makale Okuma ve Yazma | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; literatür taramayı, bilimsel yayınları eleştirel okumayı, araştırma ve derleme makalesi yazma ve yayınlama tekniklerini, kaynak kullanımı ve yayın etiğinin önemini öğrenmelerini sağlamaktır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Zila Özlem Kırbaş | Öğrenme Çıktıları | 1 | Akademik bir konuda doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme | 2 | Bilimsel kaynakları inceleyebilme | 3 | Bilimsel yayınları eleştirel okuma ve araştırma makalesi teknikleri (giriş, gereç-yöntem, bulgular, tartışma, sonuç-öneriler, kaynakça) ile deleme makale yazma kurallarını (giriş, gelişme, sonuç) tanımlayabilme | 4 | Poster/sözlü bildiri ve rapor yazım tekniklerini öğrenebilme | 5 | Bilimsel makale yazmada etik değerlerin önemini kavrayabilme | 6 | Yayın etiği ve karşılaşılan sorunları öğrenebilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Bilimsel yazım ve tarihçesi Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım Bilimsel yayınları eleştirel okuma ve yazma Bilimsel makale yazımında makale içinde ve sonunda kaynakçanın yazılması, atıf yapma ve uygulaması İntihal ve bilimsel yazımda etik olmayan uygulamalar Bilimsel makale yayınlama süreci ve yayın etiği Bilimsel bir toplantıya poster bildiri hazırlama Bilimsel toplantıya sözel bildiri hazırlama | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Tanımı, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi | YOK | YOK | 2 | Bilimsel yazım ve tarihçesi | YOK | YOK | 3 | Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım - Kütüphanede yayın araştırma - İnternette doğru kaynağa ulaşım (The Cochrane Library , SSCI, Pub-Med, Türkçe Medlein vb) | YOK | YOK | 4 | Bilimsel yayınları eleştirel okuma ve uygulaması | YOK | YOK | 5 | Bilimsel araştırma makalesi yazma (özet ve giriş, gereç-yöntem) ve uygulaması | YOK | YOK | 6 | Bilimsel araştırma makalesi yazma-devam (bulgular, tartışma, sonuç-öneriler) ve uygulaması | YOK | YOK | 7 | Bilimsel derleme yazma (giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini oluşturma) | YOK | YOK | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Bilimsel makale yazımında makale içinde ve sonunda kaynakçanın yazılması, atıf yapma ve uygulaması | YOK | YOK | 10 | Öğrencilerin anlatılan uygulamalardan seçecekleri bir örneği sunmaları | YOK | YOK | 11 | Bilimsel toplantıya poster bildiri hazırlama | YOK | YOK | 12 | Bilimsel toplantıya sözel bildiri hazırlama | YOK | YOK | 13 | Bilimsel makale yayınlama süreci | YOK | YOK | 14 | Yayın etiği ve karşılaşılan sorunlar | YOK | YOK | 15 | İntihal ve bilimsel yazımda etik olmayan uygulamalar | YOK | YOK |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. 1 Kasım 2007 tarihinde atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf adresinden erişildi. 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Robert A. Day.,Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Medawar PB. Genç Bilimadamına Öğütler. 9. baskı. TUBİTAK Popüler Bilim Kitapları, No:5, 1996. 7) Orhan N. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ? http://m.friendfeed-media.com 8) Kaygusuz A. Makale Nasıl Değerlendirilir? http://www.ankemdernegi. org.tr/?sp=MakaleNasilDegerlendirilir 9) Blanpain K., Laffut A. Academic Spoken English, 2009, Uitgeverji Acco, Nederland 10) Poel KV, Gasiorek K. All Write An Introduction to Writing in an Academic Context, 2009, Uitgeverji Acco, Nederland 11) Blanpain K. Academic Writing in the Humanities and Social Sciences, 2008, Uitgeverji Acco, Nederland | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Gözlem | 14 | 1 | 14 | Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|