BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0101.4B2Mühendislik EtiğiSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Etik ilişkisinden kişinin kendisiyle ilişkisine kadar gerekli olan; bilgi ve ilgi kurma etkinliği, doğru değerlendirme koşulları, değerler ve değerlilik yaşantısı, amaçlar ve hedefler belirlenerek, öğrencilere mühendislik eğitimi ve mesleği süresince gerekli olacak etik değerlerin verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
-
Öğrenme Çıktıları
1Etik ve etik değer bilgisini kavrayabilme
2Etiğin hedef ve sınırlarını kavrayabilme.
3Mühendislik eğitimi ve etik bilgisi arasında ilişkiler kurabilme.
4Mesleki faaliyetlerde etik bilincini işyeri-üretim, müşteri, toplum üçgeni arasında doğru olarak tanımlama ve uygulama becerilerinin kazandırılması.
5Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Genel etik kavramı, etiğin hayatımızdaki yeri, gelişimi ve mühendislik etiğinin önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Etik ve Ahlak Kavramları
2Aile Yaşamında Etik
3Toplum Yaşamında Etik
4Eğitim Hayatında Etik
5Meslek Hayatında Etik
6Kişinin Kendisiyle İlişkisi
7Doğru Değerlendirmenin Koşulları
8Arasınav
9Mühendislik etiği önemi, tarihsel gelişimi
10Bilgilenme, Yargılama, Karar Verme
11İşveren, Mühendis ve Müşterinin Etik Sorumlulukları
12Kurumlarda Etik Kontroller
13İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim
14Bilgi ve İstem, Etiğin Hedefleri ve Sınırları
15Genel Konu Tekrarı ve Tartışması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Etiğe Giriş, Annemarie Pieper, Ayrıntı Yayınları, 1999. Etik, İoanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu, 1996. Postmodern Etik, Zygmunt Bauman, Ayrıntı Yayınları, 1998. Bir Mühendisin Dünyası, James L. Adams, TÜBİTAK. 1994. Çeşitli Makaleler Öğretim Üyesinin Ders Notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)103
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek