|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İ409.1B2 | Zeminlerin İyileştirilmesi | Seçmeli | 4 | 7 | 7 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Mühendislik özellikleri zayıf zemin tabakalarının iyileştirilmesinde kullanılabilecek zemin stabilizasyon yöntemlerin öğretilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Hakan Alper KAMİLOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yüzeysel zemin iyileştirme yöntemlerinin öğrenimi | 2 | Derin zemin iyileştirme uygulamalarının öğrenimi | 3 | Hidrolik modifikasyon yöntemlerinin öğrenimi | 4 | Geosenteiklerle yapılan zemin iyileştirme uygulamalarının öğrenimi | 5 | Derin Karıştırma Kolonları, Zemin Enjeksiyon Yöntemlerinin öğrenimi |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Problemli zemin tanımı, zemin sıkılaştırma uygulamaları, Arazide yüzeysel kompaksiyon araçları, Önyükleme, Derin zemin iyileştirme yöntemleri, Zemin enjeksiyon yöntemleri, Derin kolon, Jetgrout kolon uygulamaları, hidrolik modifikasyon, Geosentetiklerle zemin iyileştirme uygulamaları, Donatılı zemin imalatı | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Zayıf zeminle karşılaşılması durumunda dikkate alınacak alterbnatif yöntemler. Zayıf zemin kavramı. Zemin iyileştirme uygulamalrına tarihsel perspektiften bakış | | | 2 | Zemin iyileştirme uygulamaları kapsamında dikkate alınan mühendislik özellikleri: Taşıma gücü, kayma mukavemeti parametreleri, oturma, hacimsel stabilite, geçirimlilik, sıvılaşabilirlik. | | | 3 | Zemin sıkılaştırma uygulamaları: kompaksiyon, konsolidasyon kavramları | | | 4 | Laboratuvarda maksimum sıkılık deneyleri (Standart-Modifiye Proctor Deneyleri), Arazi ortamında sıkılık kontrol deneyleri (Lastik balon, kum konisi, nükleer yoğunluk deneyleri), Rölatif kompaksiyon kavramı | | | 5 | Kompaksiyon tipleri, Yüzeysel kompaksiyon ekipmanları (Düz tamburlu silindir, titreşimli slindir, lastik tekerlekli (pnömatik) silindir, keçiayak silindir, hasır silindir, darbeli silindir, el tokmakları ) | | | 6 | Derin stabilizasyon uygulamaları: Patlatmalı kompaksiyon, Vibrokompaksiyon, taş kolon, vibrodisplacement uygulamalrı | | | 7 | Derin stabilizasyon uygulamları: Alternatif taş kolon uygulamaları, dinamik kompaksiyon, hızlı darbeli kompaksiyon, Ön yükleme, kum dren, geosentetik diren, vakum uygulamalrı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hidrolik modifikasyon uygulamaları | | | 10 | Drenaj, filtrasyon uygulamaları | | | 11 | Geosenteikler: Hidrolik modifikasyon uygulamalrında geosentetikler | | | 12 | Geosenteikler: Zeminlerin mekanik özelliklerinin iyileştirilmesinde geosentetik kullanımı | | | 13 | Şev stabilizasyon uygulamaları | | | 14 | Zemin enjeksiyon yöntemleri, derin karıştırma kolonları, jet grout kolonlar | | | 15 | Donatılı zemin, ankraj tipleri, zemin çivisi, mikro kazık uygulamaları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Cengiz Okman, “Zemin Mekaniği”, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 1502, Ders Kitabı:456, 1998, ISBN 975-482-447-9
Joseph E. Bowles, “Physical and Geotechnical Properties of Soils”, 2nd edition, Mc Graw-Hill Book Company, 1984, ISBN 0-07-006772-4
Karl Terzaghi, Ralph B. Peck and Gholamreza Mesri, “Soil Mechanics in Engineering Practice”, 3rd edition, John Wiley & Sons, Inc., 1996, ISBN 0-471-08658-4
Das, B. M., “Soil Mechanics Laboratory Manual” 6th edition, New York, Oxford University Press , 2002 ISBN 0-19-515046-5
Powrie, W., “Soil Mechanics: Concepts&Aplications” 2nd edition, London , New York : Spon Press , 2004 ISBN 0-415-31156-X | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 4 | 1 | 4 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 | Quiz için Bireysel Çalışma | 4 | 7 | 28 | Ev Ödevi | 5 | 6 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|