Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0101.2 | Mühendislik Etiği | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Etik ilişkisinden kişinin kendisiyle ilişkisine kadar gerekli olan; bilgi ve ilgi kurma etkinliği, doğru değerlendirme koşulları, değerler ve değerlilik yaşantısı, amaçlar ve hedefler belirlenerek, öğrencilere mühendislik eğitimi ve mesleği süresince gerekli olacak etik değerlerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etik ve etik değer bilgisini kavrayabilme | 2 | Etiğin hedef ve sınırlarını kavrayabilme. | 3 | Mühendislik eğitimi ve etik bilgisi arasında ilişkiler kurabilme. | 4 | Mesleki faaliyetlerde etik bilincini işyeri-üretim, müşteri, toplum üçgeni arasında doğru olarak tanımlama ve uygulama becerilerinin kazandırılması. | 5 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Genel etik kavramı, etiğin hayatımızdaki yeri, gelişimi ve mühendislik etiğinin önemi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Etik ve Ahlak Kavramları | | | 2 | Aile Yaşamında Etik | | | 3 | Toplum Yaşamında Etik | | | 4 | Eğitim Hayatında Etik | | | 5 | Meslek Hayatında Etik | | | 6 | Kişinin Kendisiyle İlişkisi | | | 7 | Doğru Değerlendirmenin Koşulları | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Mühendislik etiği önemi, tarihsel gelişimi | | | 10 | Bilgilenme, Yargılama, Karar Verme | | | 11 | İşveren, Mühendis ve Müşterinin Etik Sorumlulukları | | | 12 | Kurumlarda Etik Kontroller | | | 13 | İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim | | | 14 | Bilgi ve İstem, Etiğin Hedefleri ve Sınırları | | | 15 | Genel Konu Tekrarı ve Tartışması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Etiğe Giriş, Annemarie Pieper, Ayrıntı Yayınları, 1999.
Etik, İoanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu, 1996.
Postmodern Etik, Zygmunt Bauman, Ayrıntı Yayınları, 1998.
Bir Mühendisin Dünyası, James L. Adams, TÜBİTAK. 1994.
Çeşitli Makaleler Öğretim Üyesinin Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|