BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İ414.1B3Afet Yönetimi Seçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Afet yönetimi hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Yavuz Selim HATİPOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Afet tanımı ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur
2Yerleşim bölgesi seçimi ve ilgili birimlerin görevlerini öğrenir
3Bütünleşik afet yönetimi hakkında bilgi sahibi olur
4Afetler, iklim değişikliği ve meteorolojik afetler, afetlerin sürdürülebilir kalkınma üzerindeki etkileri hakkında örnekler oluşturur.
5Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri; afet yönetiminde etik değerler hakkında bilgi sahibi olunulur.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Afet tanımı, afet çeşitleri, doğal afetler, insan kaynaklı afetler, yerleşim bölgesi seçimi, belediyelerin yerleşim planı üzerindeki görevleri, mülki idarenin yerleşim planı üzerindeki etkileri, merkezi idarenin yerleşim planı üzerindeki etkileri, doğal kaynakların kullanımı, insan yapımı büyük yapıların afetlerdeki davranışları, afet eğitiminin gerekliliği, risk tablosu, bütünleşik afet yönetimini öğretmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Afet Tanımı ve Çeşitleri
2Afet Tanımı ve Çeşitleri
3Doğal Afetler
4Doğal Afetler
5İnsan Kaynaklı Afetler
6İnsan Kaynaklı Afetler
7Yerleşim Bölgesi Seçimi
8Ara sınav
9Mülki İdarenin Yerleşim Planı Üzerindeki Etkileri
10Doğal Kaynakların Kullanımı
11İnsan Yapımı Büyük Yapıların Afetlerdeki Davranışları
12Afet Eğitiminin Gerekliliği
13Risk Tablosu
14Bütünleşik Afet Yönetimi
15Bütünleşik Afet Yönetimi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Afet Yönetimine Giriş, İTÜ Afet Yönetimi Merkezi Yayınları, İstanbul, 2008. Afet Yönetiminin Temel İlkeleri, JICA Türkiye Ofisi Yayınları, Ankara, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik10110
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12222
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31030
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)133
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ12212321113334
ÖÇ22212321113334
ÖÇ32212321113334
ÖÇ42212321113334
ÖÇ52212321113334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek