Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İ414.1B3 | Afet Yönetimi | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Afet yönetimi hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Yavuz Selim HATİPOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Afet tanımı ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur | 2 | Yerleşim bölgesi seçimi ve ilgili birimlerin görevlerini öğrenir | 3 | Bütünleşik afet yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | 4 | Afetler, iklim değişikliği ve meteorolojik afetler, afetlerin sürdürülebilir kalkınma üzerindeki etkileri hakkında örnekler oluşturur. | 5 | Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri; afet yönetiminde etik değerler hakkında bilgi sahibi olunulur. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Afet tanımı, afet çeşitleri, doğal afetler, insan kaynaklı afetler, yerleşim bölgesi seçimi, belediyelerin yerleşim planı üzerindeki görevleri, mülki idarenin yerleşim planı üzerindeki etkileri, merkezi idarenin yerleşim planı üzerindeki etkileri, doğal kaynakların kullanımı, insan yapımı büyük yapıların afetlerdeki davranışları, afet eğitiminin gerekliliği, risk tablosu, bütünleşik afet yönetimini öğretmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Afet Tanımı ve Çeşitleri | | | 2 | Afet Tanımı ve Çeşitleri | | | 3 | Doğal Afetler
| | | 4 | Doğal Afetler
| | | 5 | İnsan Kaynaklı Afetler
| | | 6 | İnsan Kaynaklı Afetler
| | | 7 | Yerleşim Bölgesi Seçimi
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Mülki İdarenin Yerleşim Planı Üzerindeki Etkileri
| | | 10 | Doğal Kaynakların Kullanımı
| | | 11 | İnsan Yapımı Büyük Yapıların Afetlerdeki Davranışları
| | | 12 | Afet Eğitiminin Gerekliliği
| | | 13 | Risk Tablosu
| | | 14 | Bütünleşik Afet Yönetimi
| | | 15 | Bütünleşik Afet Yönetimi
| | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Afet Yönetimine Giriş, İTÜ Afet Yönetimi Merkezi Yayınları, İstanbul, 2008.
Afet Yönetiminin Temel İlkeleri, JICA Türkiye Ofisi Yayınları, Ankara, 2006. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|