|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | G410.3B2 | Fırıncılık Ürünleri | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Fırın ürünlerinin üretiminde ürün çeşidine bağlı olarak kullanılan temel maddeler ile yardımcı maddelerin özellikleri, ürün üzerindeki fonksiyonları, kullanım düzeyleri ve kullanımları ile ilgili yasal mevzuata ait bilgilerin öğretilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler fırın ürünlerinin üretiminde kullanılan temel ve yardımcı maddeleri öğrenir | 2 | Ürünün özelliğine göre üretimde kullanılan farklı un çeşitleri/tipleri, unun fonksiyonel özelliği öğrenir. | 3 | Üretimde kullanılacak su, tuz ve mayada (biyolojik/kimyasal) bulunması gereken özellikler ile ürün üzerindeki fonksiyonel etkisi ve kullanım düzeyleri öğrenir. | 4 | Yardımcı maddelerden oksidant ve indirgen maddelerin özellikleri, etkileri ve kullanım düzeyleri | 5 | Çeşitli fırın ürünlerinin üretiminde kullanılan tatlandırıcılar, süt ve süt ürünleri, yumurta, aroma maddeleri, baharatlar, çikolata ve kakaonun özellikleri, etkileri ve kullanım düzeyleri öğrenir. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Fırın ürünlerinin üretiminde kullanılan temel maddeler (un, su, tuz ve maya) ile ürünün özelliğine bağlı olarak kullanılan yardımcı maddelerin (oksidant ve indirgen maddeler, enzimler, şorteningler, yüzey aktif maddeler, antimikrobiyal maddeler, tatlandırıcılar, süt ve süt kaynaklı ürünler, aroma maddeleri ve baharatlar, çikolata ve kako, buğday unu haricindeki diğer unlar (çavdar, yulaf, arpa, mısır, soya vb), malt unu ve vitalglutenin özellikleri, fonksiyonları, kullanım düzeylerini ve ilgili yasal mevzuat | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Fırın ürünlerinin üretiminde kullanılan temel ve yardımcı maddelerin tanıtılması, buğday unu üretim teknolojisinin irdelenmesi | | | 2 | Buğday ununun kimyasal bileşimi ve fonksiyonel özelliği, farklı un çeşitlerinin/tiplerinin bileşim ve özellikleri | | | 3 | Üretimde kullanılan suyun özellikleri, tuzun fonksiyonu, Mayanın (S. cerevisiae) bileşimi, özellikleri ve çeşitleri ile ürün üzerindeki fonksiyonel etkileri ve kullanım düzeyleri | | | 4 | Kimyasal mayalar, bileşimi, özellikleri ve çeşitleri ile ürün üzerindeki fonksiyonel etkileri | | | 5 | Oksidant ve indirgen maddelerin özellikleri, etkileri ve kullanım düzeyleri | | | 6 | Fırın ürünlerinde kullanılan enzimler | | | 7 | Şorteningler, yüzey aktif maddeler ve antimikrobiyal maddelerin özellikleri, ürün üzerindeki etkileri ve kullanım düzeyleri | | | 8 | Tatlandırıcılar (şekerler ve şuruplar), süt ve süt ürünleri ve yumurtanın özellikleri, etkileri ve kullanım düzeyleri | | | 9 | Aroma maddeleri ve baharatlar ile çikolata ve kakaonun özellikleri, etkileri ve kullanım düzeyleri | | | 10 | Tahıl maltlarının üretimi, ürün üzerindeki etkileri ve kullanım düzeyleri | | | 11 | Buğday unu haricindeki diğer unların (çavdar, yulaf, arpa, mısır, soya vb) özellikleri, etkileri ve kullanım düzeyleri | | | 12 | Vitalgluten ve nişastanın özellikleri, etkileri ve kullanım düzeyleri | | | 13 | Fırın ürünlerinde kullanılan temel ve yardımcı maddeler ile ilgili yasal mevzuat | | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | on-linedatabases (thebookandreview / researcharticles
Payler, EJ 1988. BakingScienceandTechnology. Sosland Publishing Com., Third Edition, Kansas, USA.
Manley, D., 1991. Technology of Biscuits, CrackersandCookies. EllisHorwood Limited, England. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 1 | 13 | Tartışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Okuma | 13 | 2 | 26 | Performans | 13 | 1 | 13 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | 5 | | ÖÇ3 | | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | | | 5 | ÖÇ5 | | | | 5 | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|