|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | G411.1B2 | Kanatlı ve Su Ürünleri İşleme Teknolojisi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin genel et bilgilerini tazeleyerek etin parçalanması( grading), parekende ve sanayi tipi etlerin ayırımının yapılması, sucuk, salam, sosis, jambon, pastırma, kavurma üretim teknolojileri hakkında bilgiler verilmesi ve üretilebilme imkanı olan ürünlerin pilot tesiste üretilmesi. Tütsüleme, masajlama, tamburlama ve marinasyon teknolojileri, et endüstrisinde kullanılan katkılar hakkında bilgiler verilmesi hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. YAŞAR ERDOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Et ürünleri üretim tesislerinin planlanması ve kurulması konusunda beceriler kazandırmak, | 2 | Karkas ve parça etlerin sınıflandırılması (Greading), depolanması ve nakledilmesinde yeterliliğe sahip olmak, | 3 | Et ürünleri üretiminde kullanılan baharat ve diğer katkı maddelerini ve fonksiyonlarını biliyor olmak, | 4 | Fermente et ürünleri (sucuk) üretimini yapabilmek, | 5 | Emülsifiye et ürünleri (Sosis, salam ,jambon) teknolojisini biliyor olmak, | 6 | Pastırma ve kavurma üretimini yönlendirebilmek, | 7 | Kürleme, tamburlama, masajlama, tütsüleme, kurutma ve konserve etme teknolojilerini teorik olarak biliyor olmak, | 8 | Jöle işkembe, kelle-paça teknolojisi ve diğer yan ürünlerin değerlendirilmesinde bilgi sahibi olmak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Et ürünleri üretim tesislerinin planlanması ve kurulması. Karkas veya parça etlerin sınıflandırılması (Gradingi), depolanması, nakledilmesi. Et ürünleri üretiminde kullanılan katkı maddeleri ve fonksiyonları. Fermente et ürünleri (sucuk) teknolojisi, emülsifiye et ürünleri (Sosis, salam ,jambon) teknolojisi, pastırma, kavurma üretim teknolojisi; kürleme, tamburlama, masajlama, tütsüleme, kurutma ve konserve etme teknolojileri. Jöle işkembe, kelle-paça teknolojisi ve diğer yan ürünler teknolojileri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş | | | 2 | Et temin edilebilen hayvanlar | | | 3 | Etin standard parçalanması | | | 4 | Et endüstrisinde kullanılan katkı maddeleri | | | 5 | Parça halinde işlenen et ürünleri | | | 6 | Tamburlama ve Masajlama | | | 7 | Emülsiyon Teknolojisi I | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Emülsiyon Teknolojisi II | | | 10 | Fermente et ürünleri üretimi | | | 11 | Fermente et ürünleri üretimi | | | 12 | Gelenkesel et ürünleri (kavurma, pastırma) | | | 13 | Tütsüleme teknolojisi | | | 14 | Et ürünlerinin ambalajlanması | | | 15 | Et ürünlerinde problemler | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gökalp, H. Y., Kaya, M., Zorba, O., 2005. “Et Ürünleri İşleme Mühendisliği” (Beşinci Baskı). Atatürk Üniversitesi yayın No: 320, Erzurum. Gökalp, H. Y., Kaya, M., Tülek, Y. ve Zorba, Ö., 2005. Et ve Ürünlerinde Kalite Kontrolü ve Laboratuvar Uygulama Kılavuzu (Beşinci Baskı). Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Tesisi, Yayın No: 318, Erzurum. James, S. J. 2002. Meat Processing: Improving Quality.Ed. J. Kerry, J. Kerry and D. Ledward. Boca Raton, Boston, New York, Washington, D.C., CRC Press LLC. Price., J. F. and Schweigert, B. S. 1987. The Science of Meat and Meat Products. J. F. Price. and B. S. Schweigert. Westport Connecticut, 06880-USA, Food & Nutrition Press, Inc. Aberle, E. D., Forrest, J. C.,Gerrard, D. E., Hedrick, H. B., Judge, M. D., Merkel, R.A. 1989. Principles of Meat Science, Kendall/Hunt Publishing Comp., (2001). | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|