|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | G409.4B2 | Organik Tarım ve Gıda | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Günümüzde yavaş yavaş önemi artan ve gelecekte çok daha önemli olacak olan organik gıdalar ve bu gıdaların yetiştirilmesinden sofraya ulaşmasına kadar olan periyotta uyulması gereken kurallar hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak öncelikli hedeftir. Bunun yanısıra organik hammaddelerden hazırlanacak organic gıdalar için seçilecek üretim prosesleri, kullanılacak katkı maddeleri, ambalaj malzemeleri ve bunlarla ürünler arasındaki etkileşimler hakkında bilgiler verilmesi de hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Ümmügülsüm ERDOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Organik tarımın ilkeleri, amaçları, süreçleri, sertifikasyon ve yasal düzenlemeleri ile organik gıda güvenliği hakkında bilgi sahibi olur; | 2 | Bitkisel ve hayvansal organik gıdaların işlenmesi hakkında bilgi sahibi olur; | 3 | Organik gıdaların işlenmesinde kullanılacak katkılar ve hijyen uygulamalarını öğrenir; | 4 | Organik gıdaların pazarlanması hakkında bilgi sahibi olur; |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Organik tarımın ilkeleri, amaçları ve kuralları, Organik tarımın süreçleri, kontrol, sertifikasyon ve yasal düzenlemeleri, Organik gıdaların işlenmesi ve kullanılan katkı maddeleri hakkında bilgiler içerir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Organik tarımın ilkeleri, amaçları ve kuralları | | | 2 | Organik tarımın süreçleri, kontrol, sertifikasyon ve yasal düzenlemeleri | | | 3 | Organik gıda ve gıda güvenliği | | | 4 | Organik gıdaların beslenme açısından önemi | | | 5 | Organik gıdaların işlenmesi ve kullanılan katkı maddeleri | | | 6 | Organik gıda üretiminde hijyen | | | 7 | SINAV | | | 8 | Organik meyve ve sebze üretimi ve işlenmesi | | | 9 | Organik tahıl üretimi ve işlenmesi | | | 10 | Organik süt ürünleri üretimi ve işlenmesi | | | 11 | Organik et ürünleri üretimi ve işlenmesi | | | 12 | Organik su ürünleri yetiştiriciliği ve işlenmesi | | | 13 | Organik arı ürünleri | | | 14 | Organik gıdaların ambalajlanması, etiketlenmesi, depolanması ve pazarlanması | | | 15 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Rehber, E. 2011. Organik Tarım Ekonomisi. Ekin Yayınevi. 238 s. - Anonim, 2010. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Organik Tarımın Esasları Ve Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik. - Ak, İ. 2013. Ekolojik-Organik Tarımda Hayvancılık. 402 s. - Coşkun, M., Çiçekli, Ö., Polat M., Candemir M. 2012. Organik Tarım. 261 s. - Roberts. J.L 2012. Organic Agriculture: Protecting Our Food Supply or Chasing Imaginary Risks? Lerner Publishing Group, 128 p. - Halberg, N., Knudsen, M.T., Alrøe, H.F. and Kristensen, E.S., eds. 2006. Global Development of Organic Agriculture: Challenges and --Prospects. Wallingford, UK: CABI Publishing, 296 p. - Givens, I., Baxter, S., Minihane A. M. and E. Shaweds. eds. 2008. -Health Benefits of Organic Food: Effects of the Environment. Wallingford, UK: CABI Publishing, 320 p. - Blair, R. 2012. Organic Production and Food Quality: A Down to Earth Analysis. Wiley-Blackwell, USA & UK. Published. 296 p. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Tartışma | 12 | 1 | 12 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Okuma | 13 | 2 | 26 | Performans | 12 | 1 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|