Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | G315.3B2 | Genetiği Değ. Gıdalar Ve Analiz Yöntem. | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gıda bileşenlerinin analizinde kullanılan nükleik asitlerle ilgili moleküler tekniklerin dayandığı biyokimyasal prensipleri kavratmak ve öğrencilerin moleküler biyoloji konusundaki bilgilerini araştırma yapacak seviyede artırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr Üyesi Halil İbrahim KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Moleküler biyoloji ile ilgili temel konuları kavrar. | 2 | Genetiği değiştirilmiş organizma analiz yöntemlerini bilir. | 3 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar ile ilgili hukuksal boyutu bilir. | 4 | Genetiği değiştirilmiş organizmaların sağlık üzerine etkilerini bilir. | 5 | Moleküler tekniklerin sektördeki kullanım alanını bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Nükleik asitlerin izolasyon ve saflaştırılma metodları, DNA hibridizasyon, PCR, Real-time PCR, mikroarray ve gıda analizlerinde kullanılan DNA’ya dayalı diğer yeni ve popular metodlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler | | | 2 | Nükleik Asitler ve Proteinler | | | 3 | DNA ve RNA İzolasyonu | | | 4 | DNA nın PCR ile Çoğaltılması | | | 5 | DNA Dizi Analizi, 16S DNA Metodu | | | 6 | Rekombinant DNA Teknolojisi | | | 7 | Rekombinant DNA Teknolojisi Uygulamaları | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Modern Biyoteknolojinin Tarımda ve Sağlıkta Kullanımının Değerlendirilmesi | | | 10 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar Analiz Yöntemleri | | | 11 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar Analiz Yöntemleri | | | 12 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalarla İlgili Hukuksal Boyut | | | 13 | Genetiği Değiştirilmiş Gıdalar ve Halk Sağlığı | | | 14 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ve Biyogüvenlik | | | 15 | Biyoinformatik ve Biyolojik Veritabanları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Temizkan, G. ve Arda N. 2007; Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler, Nobel Yayınevi, Rapley, E. 2000; The Nucleic Acid Protocols Handbook Humana Press, 1 Edit. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|