Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | G313.3B2 | Bilimsel Araştırma Metotları | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Mühendis adaylarının bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmasının sağlanması. Bu doğrultuda, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması konularında yeterliliklerinin sağlanması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Emin MERCAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri anlama ve uygulama | 2 | Bilimsel araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını değerlendirip sunabilme | 3 | Bilimsel araştırma tasarlama becerisine sahip olma | 4 | Bilimsel araştırma yapabilme becerisine sahip olma | 5 | Bilimsel araştırma sunma becerisine sahip olma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilimsel araştırmanın türleri- Bilimsel yöntem, Bilimin tarihsel gelişimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimsel araştırmanın türleri, Bilimsel yöntem, Bilimin tarihsel gelişimi | | | 2 | Bilimsel araştırmanın türleri, Bilimsel yöntem, Bilimin tarihsel gelişimi | | | 3 | Araştırma türleri | | | 4 | Problemi tanımlama | | | 5 | Örnekleme Yöntemleri | | | 6 | Veri Toplama Araçları | | | 7 | Güvenirlik ve geçerlik | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Nicel Araştırmalar | | | 10 | Deneysel desenler | | | 11 | Tarama araştırmaları | | | 12 | Nedensel karşılaştırma araştırmaları | | | 13 | Nitel araştırmalar | | | 14 | Gözlem, görüşme, içerik analizi | | | 15 | Gözlem, görüşme, içerik analizi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Büyüköztürk, Ş. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
2.Çepni, S. 2007; Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Genişletilmiş 3. Baskı, Celepler Matbaacılık, Trabzon.
3.Karasar, N. 1999; Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara. 4.Hovardaoğlu, S. 2000; Davranış Bilimleri İçin Araştırma Teknikleri, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|