BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
G216.2B2Mikrobiyal Kalite KontrolSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Mikrobiyal Kalite Kontrol dersinin amacı; gıda kaynaklı patojenler ve toksinler, hammadde, personel ve işletme hijyeni, gıda isletmelerinde temizlik ve sanitasyon, gıda zincirinde mikrobiyal kalite kontrol, HACCP sistemi, örnekleme, örnekleme planları, mikrobiyolojik analizler, mikrobiyolojik standartlar, gıdaların mikrobiyolojik kalitelerinin kontrolünde kullanılan metotlar, bazı gıdalarda uygulanan mikrobiyal kalite kontrol uygulamaları konularında bilgi vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Gıda kaynaklı patojen mikroorganizmalar ve gıdalarda bozulmalara neden olan mikroorganizmalar hakkında bilgi
2Gıda işletmeleri, personel ve mutfak hijyeni bilgilerini kavrayabilme
3Gıda işletmelerinde temizlik ve dezenfeksiyon uygulamalarını ve temel prensiplerini kavrayabilme
4Gıdaların mikrobiyolojik kalite kontrolü ve HACCP sistemi hakkında bilgi
5Gıdalar için belirtilen mikrobiyolojik kriterleri tanımlayabilme ve uygulayabilme becerisi
6Gıdaların mikrobiyolojik kalite kontrolünde kullanılan örnek alma yöntemlerini uygulayabilme
7Örnekleme planlarını belirleyebilme
8Gıdaların mikrobiyolojik kalite kontrolünde kullanılan yöntemleri kavrayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gıda kaynaklı mikrobiyal hastalıkların ve gıdalardaki mikrobiyal bozulmaların kontrolu, Personel hijyeni, Mutfak hijyeni, Satın alma, depolama ve gıda işletmelerinde hijyen, Temizlik ve dezenfeksiyon, Gıda zincirinde mikrobiyal kalite kontrol ve HACCP sistemi, Örnekleme, örnekleme planları ve gıda homojenatlarının hazırlanması, Mikrobiyolojik analizler, Mikrobiyolojik standartlar, Gıdaların mikrobiyolojik kalitelerinin kontrolünde kullanılan metotlar, Bazı gıdalarda uygulanan mikrobiyal kalite kontrol uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gıda kaynaklı hastalıklar ve gıdalarda mikrobiyolojik bozulmalarKonu anlatımı
2Gıda kaynaklı hastalıklar ve gıdalarda mikrobiyolojik bozulmalar Konu anlatımı
3Personel ve mutfak hijyeni Konu anlatımı
4Personel ve mutfak hijyeni Konu anlatımı
5İşletme hijyeni Konu anlatımı
6İşletme hijyeni Konu anlatımı
7Gıda işletmelerinde temizlik ve dezenfeksiyon Konu anlatımı
8Arasınav
9Gıda zincirinde mikrobiyal kalite kontrol ve HACCP sistemi Konu anlatımı
10Mikrobiyolojik kalite kontrolünde örnek alma ve örnekleme Konu anlatımı
11Mikrobiyolojik kalite kontrolünde kullanılan test yöntemleri Konu anlatımı
12Mikrobiyolojik kalite kontrolünde kullanılan test yöntemleri Konu anlatımı
13Mikrobiyolojik kriterler ve kriterlerin seçimi Konu anlatımı
14Çeşitli gıdaların mikrobiyolojik kalite kontrolüKonu anlatımı
15Çeşitli gıdaların mikrobiyolojik kalite kontrolüKonu anlatımı
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hobbs B.C. and Roberts D. “Food Poisoning and Food Hygiene”, Edward Arnold, U.S.A., 1987. ICMSF, “Microorganisms in Foods 1; Their significance and methods of enumeration”, University of Toronto Press, 1988. ICMSF, “Microorganisms in Foods 2; Sampling for Microbiological Analysis: Principle and Specific Applications”, University of Toronto Press, 1986. ICMSF, “Microorganisms in Foods 5; Characteristics of Microbial Pathogens”, Blackie Academic Professional, 1996. ICMSF, “Microorganisms in Foods 6; Food Commodities”, Blackie Academic Professional, 1998. Jay, J. M., “ Modern Food Microbiology” Chapman & Hall, New York, 1992. Marriot, N.G., “Principles of Food Sanitation” Van Nostrand Reinfold, New York, 1989. Önerilen Kaynaklar Göktan, D., Tunçel, G. “Temel Gıda Hijyeni”, Meta Basım, İzmir, 2010. Karapınar, M., “Gıdaların Mikrobiyolojik Kalite Kontrolü”, Ege Üniversitesi Basımevi, 1995. Kayardı, S., “Gıda Hijyeni ve Sanitasyon”, Sidas Ltd. Şti., İzmir, 2008. Konu ile ilgili yönetmelikler, standartlar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım15230
Rapor Sunma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Okuma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5  4   
ÖÇ6   4  
ÖÇ7    4 
ÖÇ8      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek