BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GM404.2BYeni Ürün GeliştirmeSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Gıda sektöründe ürün geliştirmenin önemini kavramak, ürün geliştirme aşamalarında dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenmek ve geliştirilen ürünü sunma becerisini kazanmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ayla ARSLANER
Öğrenme Çıktıları
1Gıda sektöründe ürün gelişmelerin önemini kavrar.
2Yeni ürün geliştirme konusunda bilgi sahibi olur.
3Ürün geliştirme sürecini öğrenir.
4Başarılı ve başarısız ürün geliştirme hakkında değerlendirme yapar.
5Özgün bir ürün tasarım raporu hazırlar ve prototip üretimi gerçekleştirir.
6Prototip ürününü için poster sunum hazırlar, ürünü proje pazarında sergiler ve proje yarışmalarına katılım sağlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yeni ürün kavramı, yeni gıda ürünleri çeşitleri, yeni ürün geliştirme prosesi, ürün geliştirmede proje yönetimi, yeni ürün geliştirme prensipleri, tüketici davranışları ve talebi etkileyen faktörler, yeni ürün geliştirmede göz önünde bulundurulacak hususlar, yeni ambalajlama teknikleri, yeni ürün sunumu, yeni ürün sergisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yeni ürün kavramı
2Yeni gıda ürünleri çeşitleri
3Yeni ürün geliştirme prosesi
4Ürün geliştirmede proje yönetimi
5Yeni ürün geliştirme prensipleri
6Tüketici davranışları ve talebi etkileyen faktörler
7Yeni ürün geliştirmede göz önünde bulundurulacak hususlar
8Arasınav
9Yeni ürün sunumu
10Yeni ürün sunumu
11Yeni ürün sunumu
12Yeni ürün sunumu
13Yeni ürün sunumu
14Vaka analizleri üzerinde çalışma, öğrencilerden dersle ilgili geri bildirim alma
15Yeni Ürün Sergisi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• 1. Accelerating New Food Product Design and Development (Edited by J. H. Beckley, M. M. Foley, E. J. Topp, J. C. Huang, W. Prinyawiwatkul) 2. New Food Product Development: from concept to marketplace (Edited by G.W. Fuller) 3. Food Product Development: from concept to marketplace (Edited by E. Graf, I.S. Saguy) 4. Developing New Food Products for a Changing Marketplace (Edited by A. L. Brody, J.B. Lord)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Tartışma818
Takım/Grup Çalışması616
Örnek Vaka İncelemesi515
Proje Hazırlama14228
Proje Sunma6212
Proje Tasarımı /Yönetimi6212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1344553
ÖÇ2534444
ÖÇ3354433
ÖÇ4232444
ÖÇ5445444
ÖÇ6545555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek