Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM409.1B | Starter Kültür Teknolojisi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, starter kültür ve enzimlerin endüstrideki ve biyoteknolojideki uygulamaları, gıda işleme endüstrisindeki kullanımı, enzimlerin doğası ve gıdalardaki faaliyetini hakkında bilgi vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Ayla ARSLANER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Saf kültürü oluşturan mikroorganizmaları görebilmek, tanıyabilmek ve incelemek için uygun boyama teknikleri konusunda bilgi sahibi olma. | 2 | Teorik bilgiler ile edinilen pratik kazanımları iyi kullanarak mikroorganizmaları temel özelliklerine göre ayırt etme becerisine sahip olma | 3 | Endüstriyel olarak kullanılmakta olan kültür çeşitlerini ve tiplerini öğrenerek süt ürünlerinin özelliklerini yansıtacak kültür kombinasyonları hazırlama becerisine sahip olma. | 4 | Kültürlerin üretimde kullanımında başarılı sonuçlar alabilmek için gerekli kontrolleri yapabilme yeteneği ve sonuçları değerlendirebilme becerisine sahip olma | 5 | Elde edilen kültür tiplerini üretim aşamasında başarılı bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olma. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gıda endüstrisinde mikroorganizmaların kullanılma alanları, Mikrobial gıda, Tek hücre proteini üretimi, Enzimlerin doğası ve gıdalardaki faaliyeti, Gıda teknolojisinde enzimler (ekmek, biracılık, süt ürünleri, ekmek, biracılık, süt ürünleri, meyve ve sebze suyu özütlemesi, nişasta modifikasyonu), Enzim üretimi, Starter kültürler ve gıdadaki faaliyetleri, Gıda teknolojisinde starter kültürler (süt ürünleri, et ürünleri, diğer fermente gıdalar), Starter kültür üretimi, Diğer katkı maddelerinin üretimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gıda endüstrisinde mikroorganizmaların kullanılma alanları | | | 2 | Mikrobial gıda, Tek hücre proteini üretimi | | | 3 | Enzimlerin doğası ve gıdalardaki faaliyeti | | | 4 | Gıda teknolojisinde enzimler (ekmek, biracılık, süt ürünleri) | | | 5 | Gıda teknolojisinde enzimler (ekmek, biracılık, süt ürünleri) | | | 6 | Gıda teknolojisinde enzimler (meyve ve sebze suyu özütlemesi, nişasta modifikasyonu) | | | 7 | Enzim üretimi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Starter kültürler ve gıdadaki faliyetleri | | | 10 | Gıda teknolojisinde starter kültürler (süt ürünleri) | | | 11 | Gıda teknolojisinde starter kültürler (et ürünleri) | | | 12 | Gıda teknolojisinde starter kültürler (diğer fermente gıdalar) | | | 13 | Starter kültür üretimi | | | 14 | Diğer katkı maddelerinin üretimi | | | 15 | Diğer katkı maddelerinin üretimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Hutkins R.W. 2006. Microbiology and Technology of Fermented Foods, Blackwell Publishing Ltd. 2. Nagodawithana T. and Reed G. 1993. Enzymes in Food Processing, Academıc Press, Inc. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|