|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM407.2B | Geleneksel Gıdalar ve Coğrafi İşaretler | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | 1.Öğrencilerin geleneksel gıda kavramını öğrenerek, bu gıdaların kültürlerdeki önemini ve gelenekselleşmesindeki yolu takip edip, bazı geleneksel gıdalar hakkında fikir sahibi olmalarını,
2. Coğrafi İşaret kavramı, tescil süreci, önemi ve denetim mekanizması hakkında yeterli mesleki bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr. Ayla ARSLANER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Geleneksellik, geleneksel özellik, geleneksel özellikli ürün, Coğrafi İşaret, mahreç işareti, menşe adı ve ilgili kavramlarının tanımlarını öğrenir, | 2 | Coğrafi İşaret ve ticari marka arasındaki farkı kavrar, | 3 | Coğrafi işaretin nitelikleri konusunda bilgi sahibi olur, | 4 | Geleneksel ürünlerin gıda teknolojisi açısından modernizasyonunda karşılaşılan problemleri açıklar, | 5 | Ülkemizde ve Avrupa’da coğrafi işaretin nasıl korunduğunu öğrenir, tescil başvuru ve kabul süreci hakkında bilgi sahibi olur. | 6 | Geleneksel ve/veya yöresel bir ürünün tescillenmesinin gıda teknolojisi, standardizasyon ve denetleme açısından sağladığı avantajları kavrar. | 7 | Coğrafi İşaretlemenin kırsal kalkınmada sağladığı avantajları kavrar, | 8 | CI’lerin sosyo-ekonomik kalkınmada faydalı bir araç olarak kullanılabilmesinin gerekliliklerini açıklar, | 9 | Coğrafi İşaretli ürünler ve ticari markaların denetleme mekanizmalarındaki farkı kavrar, | 10 | TPE’nin web sayfası ve ilgili dokümanlarını takip eder. | 11 | Seçtiği bir ürün için Coğrafi İşaret tescil başvuru dosyası hazırlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğrenciler;
1. Geleneksellik, geleneksel özellik, geleneksel özellikli ürün, Coğrafi İşaret, mahreç işareti, menşe adı ve ilgili kavramlarının tanımlarını öğrenir,
2. Coğrafi İşaret ve ticari marka arasındaki farkı kavrar,
3. Coğrafi işaretin nitelikleri konusunda bilgi sahibi olur,
4. Geleneksel ürünlerin gıda teknolojisi açısından modernizasyonunda karşılaşılan problemleri açıklar,
5. Ülkemizde ve Avrupa’da coğrafi işaretin nasıl korunduğunu öğrenir, tescil başvuru ve kabul süreci hakkında bilgi sahibi olur.
6. Geleneksel ve/veya yöresel bir ürünün tescillenmesinin gıda teknolojisi, standardizasyon ve denetleme açısından sağladığı avantajları kavrar.
7. Coğrafi İşaretlemenin kırsal kalkınmada sağladığı avantajları kavrar,
8. CI’lerin sosyo-ekonomik kalkınmada faydalı bir araç olarak kullanılabilmesinin gerekliliklerini açıklar,
9. Coğrafi İşaretli ürünler ve ticari markaların denetleme mekanizmalarındaki farkı kavrar,
10. TPE’nin web sayfası ve ilgili dokümanlarını takip eder.
11. Seçtiği bir ürün için Coğrafi İşaret tescil başvuru dosyası hazırlar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1. Geleneksellik, geleneksel özellik, geleneksel özellikli ürün, Coğrafi İşaret, mahreç işareti, menşe adı ve ilgili kavramlar | | | 2 | 2. Coğrafi İşaret ve ticari marka arasındaki farklılıklar | | | 3 | 3. Coğrafi işaretin nitelikleri | | | 4 | 4. Geleneksel ürünlerin gıda teknolojisi açısından modernizasyonunda karşılaşılan problemler | | | 5 | 5. Ülkemizde ve Avrupa’da coğrafi işaretin nasıl korunduğunu öğrenir, tescil başvuru ve kabul süreci | | | 6 | 6. Geleneksel ve/veya yöresel bir ürünün tescillenmesinin gıda teknolojisi, standardizasyon ve denetleme | | | 7 | 7. Coğrafi İşaretlemenin kırsal kalkınmada sağladığı avantajlar | | | 8 | 8. CI’lerin sosyo-ekonomik kalkınmada faydalı bir araç olarak kullanılabilmesinin gereklilikleri | | | 9 | 9. Coğrafi İşaretli ürünler ve ticari markaların denetleme mekanizmalarındaki fark | | | 10 | 10. TPE’nin web sayfası ve ilgili dokümanlar | | | 11 | 11. Coğrafi İşaret tescil başvuru dosyasının hazırlanması | | | 12 | Final Sınavı | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Notları, Ayla ARSLANER
TPMK Dokümanları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 15 | 2 | 30 | Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 | Alan Gezisi | 1 | 4 | 4 | Rapor Hazırlama | 5 | 4 | 20 | Rapor Sunma | 5 | 2 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Performans | 5 | 2 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ11 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|