Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM106.4B | Halk Oyunları | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Geleneksel halk oyunları adımlarının ve oyun karakterlerinin öğrencilere tanıtılması ve aktarılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Aybike KAMİLOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Geleneksel halk oyunlarımızın türlerine göre sınıflandırır. | 2 | Hareketler arasında ilişkilendirme yapar. | 3 | Bireysel ya da Grup olarak çalışma disiplini içerisinde hareket eder. | 4 | Hareketleri kendi içerisinde varyasyonlar oluşturacak şekilde birleştirir. | 5 | Grup içi ve gruplar arasında organizasyonu sağlar. | 6 | Oyun içerisinde bireysel farklılıkları pozitif yönde kullanır. | 7 | Geleneksel halk oyunlarımızın oyun-müzik-ritim yapısı hakkındaki temel bilgileri alanına aktarır. | 8 | Öğrenilmiş bilgileri günlük yaşamında kullanarak örnek oluşturur. | 9 | Öğrendiği oyunları gelecek nesillere aktararak kültürün yaşamasına katkıda bulunur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Değişik türlerdeki(zeybek, teke, halay, horon v.b.) halk oyunlarının oyun-müzik kültürünün teorik ve görsel olarak aktarılması; oyun adımlarının uygulamalı olarak öğretilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin ana hatları ile anlatımı, alana katkılarının aktarılması, sınavlar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme. | | | 2 | Geleneksel halk oyunlarımız, türler ve yöreler hakkında genel bilgiler | | | 3 | Zeybek türü oyunlar hakkında teorik bilgiler görsel sunumlar | | | 4 | Zeybek türünde bir oyunun öğretilmesi | | | 5 | Halay türü oyunlar hakkında teorik bilgiler görsel sunumlar | | | 6 | Halay türünde bir oyunun öğretilmesi | | | 7 | Teke türü oyunlar hakkında teorik bilgiler görsel sunumlar | | | 8 | Teke türünde bir oyunun öğretilmesi | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Genel tekrar | | | 11 | Karşılama türü oyunlar hakkında teorik bilgiler görsel sunumlar | | | 12 | Horon türünde bir oyunun öğretilmesi | | | 13 | Karşılama türünde bir oyunun öğretilmesi | | | 14 | Horon türü oyunlar hakkında teorik bilgiler görsel sunumlar | | | 15 | Genel tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|