Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA317B3.09 | Din Öğretiminde Yöntem ve Teknikler | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkiye´de din politikaları din eğitimi politikalarını doğrudan etkilemiştir. Dinin çağdaş dünyada algılanış ve yorumlanışı da önemlidir. Bu derste küreselleşen dünyada ulusal ve ulusalararası politikaların din eğitimi politikaları üzerindeki etki ve iletişimi, sosyal değişimle ilişkisi de göz önünde bulundurularak, gerekçeli olarak açıklama yeterliliği kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din politikalarını bilir. | 2 | Din eğitimi ile toplum etkileşimini bilir. | 3 | Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkileri analiz eder. | 4 | Din eğitimi politikalarına etki eden unsurları bilir. | 5 | Din eğitiminin gerekliliğini kavrar. | 6 | Din eğitimi ve din politikalarının oluşum sürecini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarihi süreç içerisinde din politikaları, din eğitimi, din eğitimi politikaları ve bunlar arasındaki ilişkiler, öğretim programları ve din eğitimi politikası, İslam dünyasında medreseler, hukuk ve din eğitimi politikası, dini gruplar ve din eğitimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkiye´de din politikaları | | | 2 | Eğitim toplum etkileşimi | | | 3 | Din devlet ilişkileri ve din politikaları | | | 4 | Din eğitimine olan ihtiyaç | | | 5 | Avrupa birliği raporları ve din eğitimi | | | 6 | Avrupa ülkelerinde din eğitimi politikaları | | | 7 | Vize sınavı | | | 8 | Din eğitimi politikaları, alevilik | | | 9 | Seçmeli din dersleri | | | 10 | Zorunlu din derlseri | | | 11 | Yaygın din eğitimi politikaları | | | 12 | Diyanet İşleri Başkanlığı ve Din Eğitimi | | | 13 | Din Eğitimi politikaları ve dini gruplar | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kemal İnal, Din Politikaları ve Eğitime Etkileri, Dem Dergi, Yıl 1 Sayı 2
Recep Kaymakcan, Türkiye´de Din Eğitimi Politikaları Üzerine Düşünceler, Ekev Akademi Dergisi‹ Yıl 1: 10 Say›: 27 (Bahar 2006)
İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye´de Din Eğitimi Politikaları, İz. Yay. 2013 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|