Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA217B3.03 | Hadis Anlama Yöntemleri | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hadis usulünün; terimleşme, ravi bilgilerinin değeri, hadis uydurma vakıası gibi temel meseleleri hakkında bilgi ve kanaat sahibi kılmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Tevhit BAKAN, Dr. Öğr. Üyesi Hamdi Türkoğlu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hadis bilgisinin değerini kavrar. | 2 | Sahabe bilgisinin meselerine vakıftır. | 3 | Hadisin sahihliği ile ilgili meseleleri değerlendirir. | 4 | Hadis ilminin metodolojik sorunlarını kavrar. | 5 | Hadis ilminin metodolojik sorunlarına muhtemel çözümler hususunda bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hadis terimlerinin kaynakları, terimleşme süreçleri, hadislerin tashihi, ravi bilgisi ve değeri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hadis terimlerinin kaynakları | | | 2 | Hadis terimlerinin tarihi gelişimi | | | 3 | Ravi tenkidinin meseleleri (1) | | | 4 | Ravi tenkidinin meseleleri (2) | | | 5 | Sahabe bilgisinin kaynakları | | | 6 | Sahabe bilgisinin değeri | | | 7 | Sahabe edebiyatı | | | 8 | Hadislerin tashihinin imkanı ve tarihi | | | 9 | Hadislerin tashihinin imkanı ve tarihi | | | 10 | Hadis uydurma meselesi | | | 11 | Hadsi uydurmaya tepkiler | | | 12 | Mevzuat edebiyatı | | | 13 | Mevzuat edebiyatı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sünnet ve Hadis'in Anlaşılması ve Yorumlanmasında. Metodoloji Sorunu ve Yeni Bir Metodoloji İçin. Atılması Gereken Adımlar, Mehmet Görmez; İslam Düşüncesinde Hadis Metodolojisi, M. Hayri Kırbaşoğlu; Hadisi Anlama Metodolojisi, Abdulhadi Mesudi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|