Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA217B3.02 | Kur'an'ı Anlama Yöntemleri | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kur’ân’ı doğru anlama yöntemlerini öğrenebilme, Kur'an'ın yorumundaki sapmaları görebilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Resul ERTUĞRUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kur’an’ın anlaşılmasına yönelik yöntemleri kavrama | 2 | Klasik ve modern tefsir metotlarını öğrenebilme | 3 | Kur’an’ı anlamada kullanılan metotların mukayesesini yapabilme | 4 | Alana ait sorunları tespit edebilme, alternatif yöntemler sunabilme | 5 | Alana ait metodolojiyi kavrama ve doğru kullanabilme. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kur’an’ın anlaşılmasına yönelik yöntemleri kavrama. Kur'an'a tarafsız, ön yargısız bakabilme yeteneği geliştirebilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kur'an'ın Allah kelamı olmasının delilleri | | | 2 | Kur’an’ın üslubu, yöntemi ve anlatım teknikleri | | | 3 | Kur’an ve yeni anlama yöntemleri, Kur’ân’ı metodolojik anlama | | | 4 | Kur’an’ı tarafsız, önkoşulsuz ve önyargısız anlama | | | 5 | Kur’an'ın öncelikle ilahi hitap olduğunun bilincinde olma | | | 6 | Kur'an'ın anlaşılmasında iç bağlamın önemi | | | 7 | Kur’an’ı Kur'an ile Açıklama | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Nüzul ortamının ve nüzul sebeplerinin Kur’an’ı anlamaya katkısı | | | 10 | Kur’an’ı anlamada Hz. Peygamberin, sahabe ve tabiîn’in tefsirlerinden yararlanma | | | 11 | Ulûmu’l-Kur’an’ın Kur’an’ı anlamaya katkısı | | | 12 | Nüzul dönemi Arapçasına ve diğer İslami ilimlere vukufiyetin Kur’an’ı anlamaya katkısı | | | 13 | Ayetleri iniş sırasına göre arka planıyla birlikte okumanın Kur’an’ı anlamaya katkısı | | | 14 | Konulu tefsir yönteminden faydalanma | | | 15 | Kur’an’ın anlaşılmasında gâî yorum | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yusuf Işıcık, Kur’an’ı Anlamada Temel İlkeler.
Mehmet Emin Maşalı, Kur’an’ın Anlaşılmasında Gâî Yorum.
Zafer Koç, Kur’an Tefsirinde Yöntem Arayışları, (Doktora Tezi) Ankara 2007.
Celal Kırca, “Kur’ân’ı Anlama Sorunları ve Yöntemleri”, bilimname düşünce platformu XXVI, 2014/1, 7-24.
Toshihiko İzutsu, Kur'an'da Allah ve İnsan.
İzzet Derveze, Kur’an’ı Anlamada Usul.
Muhammed Gazali, Kuranı Anlamada Yöntem. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|