BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLA217B3.02Kur'an'ı Anlama YöntemleriSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kur’ân’ı doğru anlama yöntemlerini öğrenebilme, Kur'an'ın yorumundaki sapmaları görebilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Resul ERTUĞRUL
Öğrenme Çıktıları
1Kur’an’ın anlaşılmasına yönelik yöntemleri kavrama
2Klasik ve modern tefsir metotlarını öğrenebilme
3Kur’an’ı anlamada kullanılan metotların mukayesesini yapabilme
4Alana ait sorunları tespit edebilme, alternatif yöntemler sunabilme
5Alana ait metodolojiyi kavrama ve doğru kullanabilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kur’an’ın anlaşılmasına yönelik yöntemleri kavrama. Kur'an'a tarafsız, ön yargısız bakabilme yeteneği geliştirebilme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kur'an'ın Allah kelamı olmasının delilleri
2Kur’an’ın üslubu, yöntemi ve anlatım teknikleri
3Kur’an ve yeni anlama yöntemleri, Kur’ân’ı metodolojik anlama
4Kur’an’ı tarafsız, önkoşulsuz ve önyargısız anlama
5Kur’an'ın öncelikle ilahi hitap olduğunun bilincinde olma
6Kur'an'ın anlaşılmasında iç bağlamın önemi
7Kur’an’ı Kur'an ile Açıklama
8ARA SINAV
9Nüzul ortamının ve nüzul sebeplerinin Kur’an’ı anlamaya katkısı
10Kur’an’ı anlamada Hz. Peygamberin, sahabe ve tabiîn’in tefsirlerinden yararlanma
11Ulûmu’l-Kur’an’ın Kur’an’ı anlamaya katkısı
12Nüzul dönemi Arapçasına ve diğer İslami ilimlere vukufiyetin Kur’an’ı anlamaya katkısı
13Ayetleri iniş sırasına göre arka planıyla birlikte okumanın Kur’an’ı anlamaya katkısı
14Konulu tefsir yönteminden faydalanma
15Kur’an’ın anlaşılmasında gâî yorum
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yusuf Işıcık, Kur’an’ı Anlamada Temel İlkeler. Mehmet Emin Maşalı, Kur’an’ın Anlaşılmasında Gâî Yorum. Zafer Koç, Kur’an Tefsirinde Yöntem Arayışları, (Doktora Tezi) Ankara 2007. Celal Kırca, “Kur’ân’ı Anlama Sorunları ve Yöntemleri”, bilimname düşünce platformu XXVI, 2014/1, 7-24. Toshihiko İzutsu, Kur'an'da Allah ve İnsan. İzzet Derveze, Kur’an’ı Anlamada Usul. Muhammed Gazali, Kuranı Anlamada Yöntem.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1354535
ÖÇ2443545
ÖÇ3453545
ÖÇ4354535
ÖÇ5453544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek