Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA411B3.18 | İslam Şehirciliği | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İslam kültür ve medeniyetinde ciddi bir öneme ve değere sahip olan şehir hayatının Müslüman topluma kattıklarının öğrencilerimize kavratılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Abdurrahman Okuyan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toplumun sosyo-kültürel yönlerindeki değişikliklerin kentlerin yapısını ve mimarisini nasıl etkilediğini | 2 | Kent morfolojisi ve kentleşme tarihi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Şehir ve medeniyet kavramları öncülüğünde örnek İslam şehirlerinin sosyal, kültürel ve dini yönleri ele alınmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Şehir Kavramı | | | 2 | Medeniye Kavramı | | | 3 | Vasıt Şehri | | | 4 | Merv Şehri'nin Önemi | | | 5 | Merv Şehrinin Sosyo-Kültürel Yapısı | | | 6 | Meyyafarikin Şehri | | | 7 | Cündişapur Medresesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Osmanlı Şehri Çorum | | | 10 | Ginç Sancağı | | | 11 | Kiği Kazası | | | 12 | Medine Pazarı | | | 13 | En Eski Anadolu Şehirlerinden Trabzon | | | 14 | 19. Yüzyılda Trabzon'da Sosyal ve Kültürel Hayat | | | 15 | 19. Yüzyıl'da Samsun Kazası | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Abdurrahman Okuyan, "Arşiv Belgelerine Göre 19. Yüzyılın Son Çeyreğinde Trabzon", Samsun: Bilimkent Yayınları 2018.
2. Mehmet Mahfuz Söylemez, "İslam Şehirleri", İstanbul: Düşün Yayıncılık 2011. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|