Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA218B3.02 | Türk Dünyası Kültür ve Tarihi | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Osmanlı müesseselerinin ve medeniyetinin temel niteliklerinin kavranması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencinin klasik sosyo-ekonomik yapı ile 16.yy’da dış etkilerle gelişen yeni şartların getirdiği değişimi kavrar | 2 | Divan-ı Hümayunun Osmanlı yönetimindeki yerini kavrar | 3 | Osmanlı Yönetiminde kaza ve sancak organizasyonunu kavrar | 4 | Osmanlı mimarisini karşılaştırma yapabilecek kadar tanır | 5 | Osmanlı mutfağının gelişimini kavrar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Osmanlı medeniyetinin unsurları ve devlet kurumları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Osmanlı Hukuk oraganizasyonu: Hukukun dayandığı İlkeler. | | | 2 | Osmanlı Devleti’nin genel çerçevede toplumsal ve ekonomik yapısı | | | 3 | Osmanlı Devletinin ilk askeri organizasyonu. YAyalar, Yeniçeriler vb. | | | 4 | KApıkulu Sistemi | | | 5 | Osmanlı Ordusunun lojistik organizasyonu. | | | 6 | Tanzimat sonrası Osmanlı askeri sistemindeki değişmeler. | | | 7 | Osmanlı Eyalet idaresi, sancak idaresi. Beylerbeyi ve sancak beyi. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Avrupa’da meydana gelen değişmeler ve bunların Osmanlı Devleti’ne etkileri | | | 10 | Avrupa’da meydana gelen değişmeler ve bunların Osmanlı Devleti’ne etkileri | | | 11 | Osmanlı coğrafyasında sanat. | | | 12 | Osmanlı coğrafyasında sanat. | | | 13 | Osmanlı sanatı ve dili. | | | 14 | Osmanlı sanatı ve dili. | | | 15 | Osmanlı Sivil dünyası ve Avrupa sivil dünyası. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Devleti?nin Merkez ve Bahriye Teşkilatı, Ankara 1988
Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi, C. I-II, Ed: E. İhsanoğlu, İstanbul 1999.
Soframız Nur Hanemiz Mamur: Osmanlı Maddi Kültüründe Yemek ve Barınak, Ed: Suraiya Faroqhi ve Christoph K. Neumann, İstanbul 2006.
Soframız Nur Hanemiz Mamur: Osmanlı Maddi Kültüründe Yemek ve Barınak, Ed: Suraiya Faroqhi ve Christoph K. Neumann, İstanbul 2006. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|