|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB411.51 | Ritim Eğitimi ve Dans | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ritim algılama yeterliliğin kazanılması, Müzik-hareket bütünlüğünün kazandırılması, Düzgün duruş, estetik, dans ve hareket uygulamalarının geliştirilmesi, Yaratıcılığın geliştirilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ritim eğitimi ve dans branşının temel kurallarını özetleyebilirler | 2 | Ritim eğitimi ve dans becerilerine ait öğretim metotlarını bilebilirler. | 3 | Ritim eğitimi ve dans branşına ait koreografi uygulayabilirler. | 4 | Ritim eğitimi ve dans branşına ait adımlama tekniklerini uygulayabilirler. | 5 | Ritim eğitimi ve dans branşına ait müzik seçimini uygulayabilirler | 6 | Ritim eğitimi ve dans branşına ait klasik ve Latin dansları egzersizleri uygulayabilirler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Dans ile ilgili kompozisyon (kareografi) , Ritim ile İlgili temel Kavramlar, Nota, ölçüler, ritm, , Melodi, müzik seçimi ve sözlü ritim alıştırmaları, Hareket: Müziğin yapısına bağlı olan hareketler, Temel lokomotor hareketler (Dans adımlama teknikleri: yürümeler, sıçramalar, sekmeler, dönüşler, kaymalar, hoplamalar) , Geleneksel halk dansları, kolbastı, Hareket ve dansta yaratıcı etkinlik, Klasik danslar: Vals, Latin danslar: Tango, samba, rumba, pasodobli ye ilişkin adımlamalar, Diziliş şekilleri: çeşitli alanlarda diziliş ve kullanma şekilleri, kompozisyonlar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel ritim ve dans dersinin eğitimdeki rolü ve önemi . | | | 2 | Ritim algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uyarlanması ,birlik ve ikilik nota değerleri. | | | 3 | Temel yer çalışmaları , dörtlük ve sekizlik nota değerleri ve enstrümanlarla uygulanması . | | | 4 | Nota çeşitlemeleri ile temel dans adımlarının öğretimi ve hareketlere enstrümanlarla eşlik. | | | 5 | Labil ve stabil hareketlere örnek çalışmalar ve bunların nota çeşitlemeleri ile uygulanması. | | | 6 | Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri, 2/4 3/4 4/4'lük ölçülerle dikte çalışmaları. | | | 7 | Koreografinin temelleri;müzik seçimi ve analize ilişkin örnek çalışmalar. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Koreografi çalışmaları ve vurmalı enstrümanlarla orkestra çalışmaları. | | | 10 | Eşli ronde çalışmaları, Türk aksak ritimlerin tanıtımı ve 5/8' lik aksak ritmin öğretimi. | | | 11 | Eşli ronde çalışmaları, Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 5/8' lik aksak ritmin öğretimi. | | | 12 | Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 7/8' lik aksak ritmin öğretimi. | | | 13 | Dünya Halk danslarına ilişkin örnekler ve 9/8' lik aksak ritmin öğretimi | | | 14 | Koreografi çalışmaları ve öğrenilen tüm nota değerleri ile dikte çalışmaları. | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aktaş,G. 1999; Temel Dans Eğitimi.İzmir.
Karadeniz,Y., Karadeniz,C. 2002; Ritim Eğitimi ve Dans. Trabzon.
Özkan,N. Ritim Eğitimi ve Modern Dans.Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 | Final Sınavı | 1 | 45 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|